Annons

Problem med minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

haaag

Avslutat medlemskap
Hej!

Har en Nikon D60 och brukar föra över bilder via usb mellan kamera och dator. Jag har sparat redigerade filer på minneskortet (psd, jpeg) men ser inte dessa när jag öppnar minneskortet på dator. Jag har en ikon "Nikon D60" och kan inte komma åt själva minneskortet som lagringsyta utan ser bara jpeg/raw-filer. Beror detta på att jag läser av kortet via kameran och hur kan man komma runt detta?

Förstår man vad jag menar? :)

Ha det bra, och tack på förhand!

Hej!

Har en Nikon D60 och brukar föra över bilder via usb mellan kamera och dator. Jag har sparat redigerade filer på minneskortet (psd, jpeg) men ser inte dessa när jag öppnar minneskortet på dator. Jag har en ikon "Nikon D60" och kan inte komma åt själva minneskortet som lagringsyta utan ser bara jpeg/raw-filer. Beror detta på att jag läser av kortet via kameran och hur kan man komma runt detta?

Förstår man vad jag menar? :)

Ha det bra, och tack på förhand!

Jag tror du använder dig av Windows egna kameravy. Kolla om du i utforskaren kan se själva minneskortet som en enhet, vet inte om det går föresten kom jag på nu. Pluggar du ur kameran och sätter minneskortet i en minneskortsläsare så ser du alla filer.

ANNONS
Götaplatsens Foto