Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Problem med skannern
- Trådstartare aleklint
- Start datum
timeUnit
Aktiv medlem
Jag får liknande problem med en helt annan skanner och programvara, med jämna mellanrum. Min lösning är att slänga ut alla inställningsfiler för skannerprogrammet, i mitt fall SilverFast. Min skanner är Epson 4990.
Om din skanner låter konstigt och vekar vara trasig är problemet kanske uppenbart. Men om den verkar normal, kan problemet lika gärna vara i din mjukvara. Så se till att du kollat datorn ordentligt innan du skickar skannern på reparation.
Släng ut skannerprogramvaran. Installera om. Testa. Inget bättre? Pröva att installera om Windows om du kör PC. Alternativt, testa skannern på en annan dator.
Hoppas det löser sig!
Om din skanner låter konstigt och vekar vara trasig är problemet kanske uppenbart. Men om den verkar normal, kan problemet lika gärna vara i din mjukvara. Så se till att du kollat datorn ordentligt innan du skickar skannern på reparation.
Släng ut skannerprogramvaran. Installera om. Testa. Inget bättre? Pröva att installera om Windows om du kör PC. Alternativt, testa skannern på en annan dator.
Hoppas det löser sig!
timeUnit
Aktiv medlem
I såna fall. Skippa att slänga ut programvaran i första taget. Leta reda på ALLA inställningsfiler till VueScan.
Finns i Library/Preferences
User/[din mapp]/Library/Preferences
ta en titt i
System/Library/Preferences
men var försiktig så du inte slänger nåt viktigt
och kolla även alla "Application Support" mappar.
Gör en sökning på "vuescan" och "plist".
Etc... Om det inte funkar, släng ut VueScan och se till att alla dess inställningsfiler är borta. Installera om.
Kolla också att det inte är något vajsing med sladden mellan dator och skanner. Kolla också att du inte kopplat in något som kan störa kommunikationen mellan skanner och dator, typ en till skanner eller sånt. Kör bara det nödvändiga.
Testa att kolla om det blir nån skillnad när du
1. Startar skannern. Startar datorn.
2. Startar datorn och väntar tills du är inloggad och startup är klart. Startar skannern.
Lycka till igen!
Finns i Library/Preferences
User/[din mapp]/Library/Preferences
ta en titt i
System/Library/Preferences
men var försiktig så du inte slänger nåt viktigt
och kolla även alla "Application Support" mappar.
Gör en sökning på "vuescan" och "plist".
Etc... Om det inte funkar, släng ut VueScan och se till att alla dess inställningsfiler är borta. Installera om.
Kolla också att det inte är något vajsing med sladden mellan dator och skanner. Kolla också att du inte kopplat in något som kan störa kommunikationen mellan skanner och dator, typ en till skanner eller sånt. Kör bara det nödvändiga.
Testa att kolla om det blir nån skillnad när du
1. Startar skannern. Startar datorn.
2. Startar datorn och väntar tills du är inloggad och startup är klart. Startar skannern.
Lycka till igen!
Similar threads
- Svar
- 16
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 61
- Visningar
- 10 K
- Svar
- 13
- Visningar
- 3 K






