Annons

Program för att återställa delete:ade bilder?!!

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Recuva tycker jag fungerar riktigt bra. Det är ett ärligt program som är gratis och gör det man tror den ska göra.

Har annars laddat ner andra ”gratis”program som enbart hittar filerna gratis men när man sedan ska få dessa återställda så kostar det helt plötsligt pengar, eller program som endast hittar jpg. Men Recuva återställer också rawfiler
 

Ola Roos

Medlem
Recuva tycker jag fungerar riktigt bra. Det är ett ärligt program som är gratis och gör det man tror den ska göra.

Har annars laddat ner andra ”gratis”program som enbart hittar filerna gratis men när man sedan ska få dessa återställda så kostar det helt plötsligt pengar, eller program som endast hittar jpg. Men Recuva återställer också rawfiler
Det där känner man igen. Man laddar ner ett program som sedan återställer förlorade filer. Men sedan ska man betala för att se resultatet :(

Ska testa Recuva
Tack för tipset!

Ola
 

Mattias U

Aktiv medlem
Någon som har testat programmet DiskGenius? Jag har testat Recuva, men inte lyckats denna gång. Recuva får fram 112 deleted files som jag kan rädda (märkligt nog är mitt minneskort formaterat minst 5 ggr efter att dessa bilder togs). Recuva säger också att det finns " 16000 files which were ignored". Däribland borde ju de bilder jag tog igår finnas. de måste finnas kvar eftersom de aldrig blivit överskrivna. Canon R5 med ett CFExpress och jag fotar i RAW.
 

Mattias U

Aktiv medlem
Tack för tips Peter. Ska testa Photorec.
Till er som använder Recuva, och är vana att använda det, finns det något sätt att komma runt och även ta med de filer som Recuva ignorerar " 16000 files which were ignored"?
Jag tog ca 800 bilder igår- bilder som jag är mkt angelägen om att få tillbaka. Minneskortet är inte använt sedan dess och dessa bilder är naturligtvis inte överskrivna.
 

HenryB

Aktiv medlem
Någon som har testat programmet DiskGenius? Jag har testat Recuva, men inte lyckats denna gång. Recuva får fram 112 deleted files som jag kan rädda (märkligt nog är mitt minneskort formaterat minst 5 ggr efter att dessa bilder togs). Recuva säger också att det finns " 16000 files which were ignored". Däribland borde ju de bilder jag tog igår finnas. de måste finnas kvar eftersom de aldrig blivit överskrivna. Canon R5 med ett CFExpress och jag fotar i RAW.
Har kört med detta i arbetet vid några tillfällen. Kan vara värt att prova.
 
ANNONS