Annons

Program för att bränna bilder på CD och titta i DVD spelaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Conta

Ny medlem
Någon som vet ett bra program för att bränna ner bilder till en vanlig CD-R skiva och sedan titta på den i en DVD spelare kopplad till Tv:n?

Obs! Helst inget program som visar bilderna i bildspel, utan med menyer så att man själv kan välja vilken bild man vill titta på.

Kika på olika forum som avhandlar VCD formatet. Det är nog enda sättet om DVD spelaren inte hanterar JPG filer...

Conta skrev:
Någon som vet ett bra program för att bränna ner bilder till en vanlig CD-R skiva och sedan titta på den i en DVD spelare kopplad till Tv:n?

Obs! Helst inget program som visar bilderna i bildspel, utan med menyer så att man själv kan välja vilken bild man vill titta på.

sök i forumet

Jag har använt Nero för att bränna ned till vcd. Du kan i Nero även göra menyer så att du lätt kan hitta dina bilder, sök annars i forumen, har skrivits en del om detta.

Larsa

kolla specen på din dvd spelare, många spelare klarar av att visa bildfiler i jpeg-format. På min snik dvd för 995:- får jag upp mapparna och kan sedan söka mig in till aktuell mapp och bild.
olle

ANNONS
Götaplatsens Foto