Annons

Program för bildvisning

Produkter
(logga in för att koppla)

ehschos

Ny medlem
Hej,
vad finns det för bra program för att sätta samman ett digitaltbildspel? Gärna ett som har olika fadefunktioner ungefär som Powerpoint.

/Christian
 

Kustbo

Aktiv medlem
Mest lättanvänt tycker jag att Irfan view är, bara ladda in bilderna i en mapp och sortera dem i programmets bildspelsfunktion och välja inställningar för hur det ska visas med övergångar och så skapa bildspelet som göra automatiskt.

Det är ju även bra att programemt är gratis att ladda ner och hanterar i princip alla filformat inkl RAW format för att redigera till bilderna, visst inte lika kraftfullt som PSE men lättanvänt och snabbt.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Mitt förslag

Hej,
vad finns det för bra program för att sätta samman ett digitaltbildspel? Gärna ett som har olika fadefunktioner ungefär som Powerpoint.

/Christian
Jalbum för manuell bildväxling med snygga övertoningar (gratis) eller Sony Vegas Studio HD för mer automatiserade bildspel med eller utan musik, speakertext eller rörlig film. Grymt bra bildkvalité på stillbilderna i det programmet, dessutom billigt och kan användas lika bra till HD-redigering som till sillbilder och ljud. Mitt klart bästa programköp till datorn och kameran!!!
 

bildsten

Aktiv medlem
Faststone Image Viewer, www.faststone.org
Gratis för privat bruk. Ändrar inte bildkvaliten på instoppade bilder. Kan ställas in på en mängd olika sätt. Bildspelet kan köras på alla windowsdatorer utan installation. Kan visa alla tänkbara bildformat, beskära, rotera,storleksförändra, skärpa och fixa färg och kontrast. Dessutom finns det en utmärkt funktion för att rita och lägga in text i bilder, eller under bilder om man vill. Ramar och ramskugga i flera steg för den som vill pimpa upplevelsen. Visar dessutom jpg och tif med rätt färger oavsett om det är sRGB eller Adobe RGB.
 

PierreS

Aktiv medlem
Konstaterat att Irfanview som jag använt länge... förvränger färgerna om man sparar för webben.. Hittar ingen inställning som fixar det... I PS eller på webben blir färgerna som de ska.
 

Cygni

Aktiv medlem
Jag brukar använda Ligtroom för att göra bildspel. Tyvärr är det begränsat till att bara kunna ställa en visningstid för samtliga bilder. Jag har iaf inte hittat någon funktion att göra det separat för varje bild. (LR 2017).
Ibland tar jag mig tid och gör bildspelet i FinalCut för att kuna synka timingen med musiken, men det är tidskrävande. Tid som man sällan har.
 
ANNONS