Annons

Program för vattenstämpel på bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

andreaspersson

Aktiv medlem
Är ute efter ett enkelt program för att kunna minska ner storleken (och kvalitén) på en massa bilder samtidigt. Hellst ska programmet även kunna sätta någon typ av vattenstämpel på bilderna samtidigt som de minskas ner.

Tanken är att jag enkelt ska kunna minska ner bilder för att sedan lägga upp de på en hemsida där mina kunder ska kunna ta del av bilderna för att förhoppningsvis vilja köpa någon. Men om jag t.ex. har 100 bilder så kan det ju ta ett tag att sätta vattenstämpel på alla dessa om man ska göra det i t.ex. Photoshop...

Ska du lägga upp dom på en hemsida så funkar ju JAlbum bra.
Går förmiska, vattenstämpla och ladda upp till webben i färdiga album.
Går väldigt smidigt.

Carpe Noctum skrev:
Ska du lägga upp dom på en hemsida så funkar ju JAlbum bra.
Går förmiska, vattenstämpla och ladda upp till webben i färdiga album.
Går väldigt smidigt.
Ahh!!
Det där va verkligen ett jättebra program för att fixa till bilder på ett enkelt sätt, och att det sedan också funkar som FTP-program är ju super!

Det enda som jag saknar är möjligheten att INTE kunna göra album. Alltså att bara ladda upp de förminskade bilderna till en mapp på min server. Har redan ett färdigt script som jag använder mig av som känner av bilderna som finns i mappen på servern, och sedan visar dessa i ett "specialabum". Och då vill jag alltså kunna ladda upp bilderna utan att få med massa html-filer och likande...

ANNONS
Götaplatsens Foto