Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Program vara till Powershot S1

Produkter
(logga in för att koppla)

Björklund

Ny medlem
Hej,

Jag har varit klantig nog att slarva bort CD-skivan till min S1. Jag behöver programvaran där man redigera film då annan programvaran inte klarar av avi-filerna.
Är det någon som vet vad programvaran heter? Är det någon som kan ge mig en kopia?

Vad är det du vill göra? Jag har aldrig installerat nåt speciellt program utan den lilla redigering jag gjort har jag gjort i Windows Moviemaker.

Det finns något på en av skivorna man fick med som heter ArcSoft VideoImpression 2, är det det du letar efter?

Jag vill redigera filmen och konvertera den lite.
De flesta program jag testat skalar av bilden nerifrån med alla program förutom ArcSoft VideoImpression 2. Jag fattar inte varför. Men jag har faktiskt inte testat med Windows Moviemaker, det får jag göra.
ArcSoft VideoImpression 2 kostar pengar, trist att jag har sumpat min licens, =(

Hej igen!

Jag har nu testat Moviemaker, och det fungerar.
Tyvärr kan jag inte få ut något filmer i annat format än Windows Media. Det finns en AVI-DV-funktion. Men inga andra spelare eller mitt vanliga redigeringsprogram (Pinnacle Studio) klarar av det.

Någon som har tips? Eller kan ge mig VideoImpression?

Ja, har du ett program för att bränna cd på datorn? Nero har ett iaf halvhyfsat videoredigeringsläge, och där kan man spara i olika format och kvalité.

Nej det hjälper tyvärr inte. Jag vill kunna ta in det i ett videoredigeringsprogram och klippa m.m.

Nu har det faktiskt löst sig.

VirtualDub, http://www.virtualdub.com/ som är ett gratis (GPL) videoredigeringsprogram klarar av Canons konstiga format.

ANNONS
Götaplatsens Foto