Annons

Prylar till eos 20d

Produkter
(logga in för att koppla)
xdork skrev:
Definitivt, också därför jag köpte min 50mm/1,8. Tycker fortfarande inte att det första man tänker på när man bara har kitobjektivet och ska utöka sitt objektivförråd är hur snygg bokeh ett objektiv ger, ljusstyrkan är jättebra men det finns andra objektiv jag skulle välja före ett 50mm/1,8 om jag redan hade ett 18-55.

//Erik

Ja, ett 85/1,8 t.ex. ;)

Exempelvis ja, men som jag sa innan så tycker jag att han rimligtvis bör vänta ett tag tills han har verklig koll på vad han egentligen behöver.

//Erik

Jag tycker du ska vänta innan du köper ytterligare objektiv, särskilt som du i nuläget inte ens vet vad du behöver. Om du i nuläget hade tänkt spendera någon tusenlapp har du ändå inte råd att köpa något objektiv som avviker särskilt från det du redan har.

När du senare har råd, och om du vet att du fortfarande är intresserad av att fota mycket då, kan du allt eftersom lägga till med t.ex en 16-35/2.8L, ett ljusstarkt normalobjektiv, samt ett 70-200L. Då har du förmodligen objektiv så du klarar dig i många år och kan låta dessa följa med även om du byter ut kamerahuset då och då.

ANNONS
Götaplatsens Foto