Annons

Råkat radera bilder från minneskortet

Produkter
(logga in för att koppla)

Majestic

Ny medlem
Hej! Var mitt i en överladdning av bilder från minneskortet till datorn när jag samtidigt tryckte på radera alla bider i datorn. De program jag hittills laddat ned för att återställa bilderna har varit "gratis nedladdning" men när jag klickar vidare måste jag betala för funktionen att återställa bilderna.
Har någon ett tips på gratis program?
 

Swehunt

Medlem

Tycker jag fungerar bra

Med vänlig hälsning Stefan
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det man raderar brukar normalt hamna i papperskorgen först o därifrån kan man sedan radera eller återställa filerna.
 

Simon Karlsson

Aktiv medlem
Jag kan tyvärr inte besvara frågan om gratis program men däremot har jag egen licens för Stellar DataRecovery och är du verksam i Stockholm kan jag ev hjälpa dig utan ersättning.

Annars är jag intresserad om något av de gratisprogram som föreslås fungerar!
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag kan tyvärr inte besvara frågan om gratis program men däremot har jag egen licens för Stellar DataRecovery och är du verksam i Stockholm kan jag ev hjälpa dig utan ersättning.

Annars är jag intresserad om något av de gratisprogram som föreslås fungerar!
Både Recuva så väl som PhotoRec fungerar så länge man inte skrivit över med ny data.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Ibland är två moment ett för mycket. Har vid två tillfällen i LR tryckt import och fått upp bilderna på skärmen utan att trycka importera den andra gången så att de också hamnar i datorn. Fastän jag har en rutin att göra en kopia av importen till en annan disk innan jag raderar på kameran så hjälper ju det inte så mycket om man inte har laddat hem bilderna innan. Tömmer man 2-3 kameror i följd så kan det vara att man missar att en fattas vid en snabb koll på importen.

Men Recuva har räddat mig :), har fått tillbaka alltihop. Men det tog ett tag innan jag hittade Recuva för man retar sig på några andra ”gratisprogram” som efter genomgång av filer ska ha betalt om man ska återställa dem och då är det ju inte gratis
 
ANNONS