Annons

Raw filer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Babbsan

Medlem
Hejsan! Jag e på väg att köpa en bärbar lagrings station och jag tänkte bara kontrollera att jag fattat rätt!
De flesta (alla) lagrings enheter kan väll lagra Raw filer?? det som inte alla kan är att visa upp dem i en eventuell display, Har jag fattat detta rätt?
MVH DAniel

Jepp du har förstått det hela rätt - Skall du köpa en enhet med display för betraktning, så köp en bra skärm - Tex epson P-2000. Nackdelen är priset.

Kan enheten inte visa ett visst RAW-format, så brukar det förr eller senare dyka upp en uppgradering som löser denna problematik.

Men mig veterligen skall de flesta enheter kunna spara RAW-filer oavsett vilket.

Hej

nepp

tittar man runt ser man förvånatsvärt många skriver de bara tar jpg o tiff osv. Tex den dustin säljer.

En annan sak du bör beakta att de lite äldre inte tar minneskort >2GB pga de tar bara FAT och inte FAT32 på minneskorten.

Roine

ok! Tack för svaren! Tror att det blir en utan "titt display" För huvudsyftet är att lagra bilderna sen se på dem när man kommer hem!
:)

HEj igen

-har haft en tripper, den har funkat klockrent, köpt hos Zebra media

Har nu en sen en vecka tillbaka:
30010192 CompactDrive PD70X 40GB för 2 275,00

från samma företag ( www.zebramedia.biz), snabbare o tar CF kort > 2GB. Den tar dessutom vanliga batterier o flera korttyper, Trippern tar bara CF, har du andra format finns adapter för ca 200 spänn

Kan rekommendera både trippern o denna. Kör med Canon 350D o 1D mk2 kameror.

Roine

ok! Har kikat på image tank! Men det är ju ett stort plus att den tar vanliga batt! Ska kika lite på den!
Tack för tipset!
MVH Daniel

ANNONS
Götaplatsens Foto