Annons

RAW Konverterare till Sony A7R III

Produkter
(logga in för att koppla)

MrNoIQ

Aktiv medlem
Jag tror snart jag gått igenom det mesta på marknaden efter någon bra RAW konverterare till Sony A7R III.

De enda som annonserar att det har är Capture One (förstås) och ON1. Jag har bägge men tycker att det är en ganska hög lärotröskel till Capture One, som jag kanske får ta i alla fall. Jag gillar ON1 väldigt mycket förutom att det är långsamt och att deras implementationen av raw-konvertare till A7R III fungerar dåligt, får heller inget svar från deras support (heller inte bra). Jag har också tittat på Sony nya edit program, men det är mer av typen just editor.

Så är det något DAM program jag missat som har bra RAW support för min kamera.

Problemet är ju knappast permanent, även om det förstås är enerverande när det inte finns stöd för ens nya fina kamera.

Stämmer, de flesta verka ha något på gång runt mars/april nästa år. Det blir en del att ta hand om då, lite därför man kollar runt för att få ett arbetsflöde innan, om det går.

Jag föreslår att du laddar upp exemplar här https://raw.pixls.us/

Det går fortare för alla om fria råfiler görs tillgängliga för programmerare.

Förra året hade jag samma problem med Canon M5. Ställde frågan hos discuss.pixls.us, laddade upp råfiler och fick stöd i Darktable dagen efter.

ANNONS
Götaplatsens Foto