Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raw (pef)

Produkter
(logga in för att koppla)

anersimyra

Aktiv medlem
Någon som vet om elements 8 kan läsa och öppna pentax PEF filer?Filerna importeras inte.Vid första försöket när jag även laddade JPEG filer kom ett meddelande att filerna var skadade.Vid andra försöket när JPEG filerna var nedladdade öppnades inte elements överhuvudtaget.Finns här någon som vet?
Mvh Anders Vilhelmsson
 
Följande kameror stöds av Adobe Camera RAW, som ju är RAW-konverteraren även i PSE 8

*ist D
*ist DL
*ist DL2
*ist DS
*ist DS2
K10D (PEF)
K100D
K100D Super
K110D
K20D (PEF)
K200D (PEF)
K2000 (K-m)
K-7 (PEF)
K-x (PEF)

Har det alltid varit problem med jpeg filerna? Det låter i det fallet som att någonting har gått snett på minneskortet.
 
Följande kameror stöds av Adobe Camera RAW, som ju är RAW-konverteraren även i PSE 8



Har det alltid varit problem med jpeg filerna? Det låter i det fallet som att någonting har gått snett på minneskortet.

Hej Erik och tack för ditt svar.Jag ser nu att jag beskrev problemet felaktigt.Med JPEG-filerna är det inga problem det gällde PEF-filerna.Men jag har löst problemet.Mitt äldre elements 5 "smyghämtade" filerna trots att jag markerat hämtning till organiseraren i E-8,Så nu fungerar allt som det ska.
Vänligen Anders Vilhelmsson.
 
ANNONS