Advertisement

Annons

rawformat canon 350D problem

Produkter
(logga in för att koppla)

emji

Aktiv medlem
Hej.
Idag har jag har tagit mina första foton i rawformat. Jag har gjort allt jag kunnat för att öppna dom i Photoshop CS 8. Jag har läst på Adobe's hemsida....Finns det någon som kan ge mig ett par enkla snabba tips, så jag kan få beskära dagens foton innan jag lägger mig :)

Tack på förhand.

Canon börjar inte stödja 350D förrens i CS2, även om jag tror Elements 3 ska få stöd för den.

DPP som du följde med eller kan laddas ner från Canon borde fixa det utan problem, sedan har du andra program, tror både RAW-Shooter essentials och Bibble klarar det annars.

emji skrev:
Hej.
Idag har jag har tagit mina första foton i rawformat. Jag har gjort allt jag kunnat för att öppna dom i Photoshop CS 8.
Programmet Rawshooter löser dina problem och är än så länge gratis och fungerar på 350D. Det är helt överlägset PS CS och ZB5.0.
Om du använder Rawshooter får du ett perfekt arbetsflöde på dina bilder, det är snabbt och du kan editera dina bilder bättre än i CS. I editorn kan man bl.a. grafiskt justera bort pixelklipp i högdagrar och skuggor. Konvertering till tiff16 eller jpg8 sker i batchkö i bakgrunden. Jag arbetar numer 100% i RAW tack vare att det är så lättjobbat i Rawshootern.

Här länken till Pixmantec: http://www.pixmantec.com/products/rawshooter.html

Glöm inte att också ta hem manualen och läs den även om du tycker att det är jobbigt på engelska.
Programmet är fullt av finesser som du undan för undan lär dig. Du kommer att bli angenämt överraskad att det är så lättjobbat i RAW.

Det är gratis än så länge, en s.k. demo ... Hur mycket kommer det att kosta när jag vant mig vid programmet?

silverryggen skrev:
Det är gratis än så länge, en s.k. demo ... Hur mycket kommer det att kosta när jag vant mig vid programmet?
Vet jag inte men det kan väl röra sig om en 50-90$. Det är inte ett demoprogram det är uttestning och version 1.1.2. Så det kan finnas buggar i programmet, men jag har inte hittat någon än.

ANNONS
Götaplatsens Foto