Annons

reject? delete? bridge..

Produkter
(logga in för att koppla)

cstinaaa

Aktiv medlem
varför går det inte att rensa mina bilder i bridge, alltså radera de dåliga med delete eller att dra bara dem till papperskorgen? går inte heller att betygsätta bilderna. i vissa mappar kan jag radera bilder i vissa går det inte. nånstans såg jag att jpeg kopian försvann men raw filen blev kvar när jag försökte ta bort raw filen.

har det att göra med om man bara "visar" jpeg eller raw filer?

jag har inte "säkerhets låst" bilder i kameran så borde inte vara det.

ps. har glömt kortkommandon för att markera bilder med färger, det var trevligt!
övriga nybörjar småtips tas gärna emot, har inte använt programmet sen i våras

När du trycker på backsteg eller delete så får du välja mellan Reject och Delete. Väljer du Reject markeras den bara som en bild du inte vill ha i Bridge. Tar du Delete kommer du ta bort den. Snabbkommandot för att ta bort är då Control + Backsteg (Mac: Kommando + Backsteg).

Färger finns med Control/Kommando och knapparna 6-9 (inte på det numeriska tangentbordet dock). 1-5 är graderingar och 6-9 är färger.

När du trycker på backsteg eller delete så får du välja mellan Reject och Delete. Väljer du Reject markeras den bara som en bild du inte vill ha i Bridge. Tar du Delete kommer du ta bort den. Snabbkommandot för att ta bort är då Control + Backsteg (Mac: Kommando + Backsteg).

Färger finns med Control/Kommando och knapparna 6-9 (inte på det numeriska tangentbordet dock). 1-5 är graderingar och 6-9 är färger.

vart hittar jag bilderna som är "hidden"?

"65 items, 7 hidden, 1 selected"

ANNONS
Götaplatsens Foto