Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Release av gluggar?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskall

Aktiv medlem
Hej

Som relativt ny fotograf har jag inte riktigt koll på hur canon jobbar när det gäller släpp av nya objektiv. Frågorna hopar sig. ;)

Hur ofta kommer det nya gluggar?
När brukar de släppa info om dem?
När kommer de i affären?
Hur många brukar det komma per år?

Please enlighten me.
:)

Det kommer inte så många nya gluggar från Canon. De har en ganska komplett serie (snälla ni alla andra, som inte har Canon, börja inte).

Det som händer är att Canon istället uppdaterar sina objektiv. Det kan handla om IS, eller ny coating och/eller klädsel.

Informationen brukar släppas på pressmöten, eller pressreleaser.

Det brukar ta någon månad, kanske snabbare.

Nästa pressrelease är den 22:a februari. Jag kommer förmodligen att rapportera därifrån.

Följdfrågan blir således:

- Hur många uppdateringar släpper de om året? Är det en per månad eller fem-tio per månad.

Och ett litet ps.
Kameror släpps väl på mässor, inte på pressmöten? ds

Det finns väl en del rykten om nya gluggar. Ett som jag hört är ett nytt 24-70/2.8 IS. Det har varit ett "troll" (falskt rykte) om ett 800/5.6 DO IS.
För några år sedan gick ett rykte om ett 500/2.8 DO.
Men ett skarp vidvinkel är det många som efterlyst så det kommer snart är min gissning.

ulricahdesign skrev:
Jeppe.. tror du de då kommer att presentera det beryktade 24-70/2.8 IS ?

Jag tror ingenting längre. Det var längesedan jag trodde på något, faktiskt. Det blir som det blir oavsett vad man tror, vill tro eller hoppas på.

ANNONS
Götaplatsens Foto