Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Remote Control

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Hej
jag ahr en nikon D40X och har inte använt den så mycket och vill nu lära mig de olika inställningarna och har fått rådet att ställa in kameran på ett objekt och ta ett kort i varje läge och sedan titta på skillnaderna och i dag är det en sådan vacker dag så... Men jag tänkte använda den trådlösa fjärrkontrollen som jag har införskaffat men letar efter vart man ställer in kameran så man kan använda den trådlösa fjärrkontrollen som att det verkara inte fungera utan inställning. Vart gör man det..har tappat bort instruktionsboken. har laddat ner en på engelska men finner inte vart..

Menu
Custommeny (pennan)
04 Tagningsläge
Ändra till fjärrstyrningsikonen.
Tryck på Menu igen.
Klart

Remote Contol

Gå in i menyn, under tagningsläge (där du har självutlösare) de två nedre alternativen har med fjärrkontrollen att göra. Ir sensorn sitter fram på kameran nedanför avtryckaren.

MVH: Björn

ANNONS
Götaplatsens Foto