Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rita/Animera i PowerPoint?

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag håller på och ska göra en presentation i PowerPoint och jag hittar inte riktigt det jag vill ha. Jag skulle vilja ha lite olika sorters animeringar:

1. Ett ord kommer fram vid sidan om bilden och från ordet så dras en pil mot det som står. När man sedan trycker fram så försvinner den pilen (men ordet står kvar) och fram kommer nästa ord och en pil dras mot det som står där.

2. När man trycker fram så dras ett streck i bilden längs tex en väg i en vägbeskrivning.

3. När man trycker fram så ringas tex ett fönster i en bild in.

Jag sitter med Office 2003 (har jag för mig) i skolan och har inte tillgång till någon manual.
Jag hoppas att det är någon som har tid och lust att hjälpa mig, jag har letat på nätet men inte hittat något, och jag vet att jag har sett sådana animeringar i PP-presentationer förut.

Greven

Tack för tipset. Men det var inte riktigt det jag var ute efter. Jag vill att det så att säga ska ritas en pil "live" genom en enkel knapptryckning, och något sådant hittar jag inte där.

Någon som vet?

Greven

ANNONS
Götaplatsens Foto