Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rymlig kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
K, köpte ett Sigma 150-500 och genast blev min väska för liten.
Nu söker jag en väska som ska rymma följande: Nikon D300, Sigma 150-500, Tamron 17-50 och termos o lite annat.......

Hej.

Nu vet inte jag måtten på den utrustning du nämner, men jag har iallafall en Lowepro Slingshot 300AW, som jag är rätt nöjd med.
Köpte den på fotomässan för 950:-, tror priset annars ligger runt 1300:-.
Väskan är stor som en "vanlig" ryggsäck, ungefär.
Den har ett större fack upptill för "lösa" grejor som omnibouncer, kablar m.m. I detta fack finns även två nätfickor, ett lite större och ett med kardborrestängning.
Sedan finns ett ytterfack för kameramanualer, filter m.m.
Själva kamera/objektivfacket är i mina ögon bra till storleken. Man öppnar facket från sidan (för snabb åtkomst) (i locket finns även fickor för minneskort) Sedan finns 7 fack för objektiv m.m. + ett fack för kamera + objektiv.
Väggarna är flyttbara.
Jag har ett Canon EF 75-300, som precis får plats "Ståendes" (som facken är tänkta att användas).

Hoppas detta hjälpte dig något....

MVH//
Leffe

Hej.

Nu vet inte jag måtten på den utrustning du nämner, men jag har iallafall en Lowepro Slingshot 300AW, som jag är rätt nöjd med.
Köpte den på fotomässan för 950:-, tror priset annars ligger runt 1300:-.
Väskan är stor som en "vanlig" ryggsäck, ungefär.
Den har ett större fack upptill för "lösa" grejor som omnibouncer, kablar m.m. I detta fack finns även två nätfickor, ett lite större och ett med kardborrestängning.
Sedan finns ett ytterfack för kameramanualer, filter m.m.
Själva kamera/objektivfacket är i mina ögon bra till storleken. Man öppnar facket från sidan (för snabb åtkomst) (i locket finns även fickor för minneskort) Sedan finns 7 fack för objektiv m.m. + ett fack för kamera + objektiv.
Väggarna är flyttbara.
Jag har ett Canon EF 75-300, som precis får plats "Ståendes" (som facken är tänkta att användas).

Hoppas detta hjälpte dig något....

MVH//
Leffe

Ja du, har redan en Lowepro Fastpack 350, som verkar vara samma som Slingshot fast dubbla axelremmar. Denna väska är kalas, dock så får jag enbart plats med kamera + 150-500 i kameradlen på denna. Objektivet i fråga är ganska stort, 10x25 cm c.a

Ja du, det var ganska stort.
Men det borde ändå ganska precis (på håret) få plats i 300AW, om du tar bort mellanväggarna och har objektivet "liggandes"... Då bör du få plats med detta objektiv, kamera + monterat annat objektiv + 4 andra objektiv/blixt/annat.
Ta med dig objektivet till en kamerabutik eller mediamarkt (eller annan kännaåklämma- affär) och testa.

Ja du, det var ganska stort.
Men det borde ändå ganska precis (på håret) få plats i 300AW, om du tar bort mellanväggarna och har objektivet "liggandes"... Då bör du få plats med detta objektiv, kamera + monterat annat objektiv + 4 andra objektiv/blixt/annat.
Ta med dig objektivet till en kamerabutik eller mediamarkt (eller annan kännaåklämma- affär) och testa.

Ska göra detta.
Provade precis att trycka ner allt i min Rover AWII, det gick i men objektivet sticker upp o bildar en ganska rejäl "knöl" i avskiljaren mellan kameradelen och den vanliga delen.

Nån som vet nån Slingshot/Rover/Fast pack liknande fast större, saknas bara 5- cm på höjden i min Rover och i fast pack 350 så får precis kameran + 150-500 plats men inte mer.....

ANNONS
Götaplatsens Foto