Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Ryska hacket" förstör 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har laddat över det ryska hacket på min 300D men nu klickar inte objektiven fast i huset.
Kan det vara någon spärr som skadats av programvaran?
Om jag vrider objektivet i huset och sedan släpper skulle det falla till marken.

Vet någon vad som kan ha hänt?

Det finns väl ingen elektronik som styr fastsättningen av objektivet.

Tycker att det låter som ett mekaniskt fel, antingen på huset eller på objektivet.

låter kanske lite dumt men du har ska den röd punken på kameran för den röda på objektivet.

Ja, det är ju helt klart någonting mekaniskt, och har garanterat inget att göra med rysshacket.

Du är säker på att du vrider det tillräckligt långt så? Vet inte hur fastlåsningen fungerar...men det kanske kan ha kommit in smuts någonstans som ställer till det?

Förlåt!

Ja tänkte liva upp med ett skämt bara.

Hoppades att någon skulle märka att det var lite tvetydigheter för jag menade huset jag bor i och inte kamerahuset.

Fast det kanske var så redan innan jag laddade i hacket...

Lev väl och tänk på att livet ska lekas!

Haha...aningen svår att upptäcka var den får jag ju medge. Ja...mina objektiv faller nog också till marken om jag skulle vrida dom i huset och sen släppa :D

Hemma hos mig

faller allting platt till marken när jag släpper mig. Framförallt mina skämt. Egna skämt, luktar dom illa?. eller måste skämt övergå till ruttet först?

Carl Heiwall skrev:
Förlåt!

Ja tänkte liva upp med ett skämt bara.

Hoppades att någon skulle märka att det var lite tvetydigheter för jag menade huset jag bor i och inte kamerahuset.

Fast det kanske var så redan innan jag laddade i hacket...

Lev väl och tänk på att livet ska lekas!

Du är ursäktad, den var kul.
Blev själv "lite matt" när jag läste det, i vilken ände ska man börja och förklara???

Bästa skämten är ju när man bjuder på sig själv.

/Michael

ANNONS
Götaplatsens Foto