kawill
Aktiv medlem
Om jag vill ha in mina framtida el. fotade bilder i en tidning, säg ett mode el. sminkreportage, hur ska jag få dem intresserade av mig? Tänker inte på dagstidning alltså. Utan mer fashion-magasin och liknande, som det finns endel på svenska av.
Ska man göra färdiga bildserier med märken synliga (typ reklam), eller ska man bara säga
"Hej, jag finns. Kolla min portfolio, jag fotar gärna för er!"
Är det många tidningar som köper in bilder från frilansare hipp som happ, el. har dem oftast anställt någon för att göra alla deras reportage. Att det ska väldigt bra bilder till innan dem säger att någon annan får jobbet.
Jag tänker på tidningar som Solo och liknande.
Någon med erfarenhet?
Min frågeställning är lite luddig, men det handlar i grunden om att jag vill testa lite nya grejjer som fotograf och visar dem gärna.
Ska man göra färdiga bildserier med märken synliga (typ reklam), eller ska man bara säga
"Hej, jag finns. Kolla min portfolio, jag fotar gärna för er!"
Är det många tidningar som köper in bilder från frilansare hipp som happ, el. har dem oftast anställt någon för att göra alla deras reportage. Att det ska väldigt bra bilder till innan dem säger att någon annan får jobbet.
Jag tänker på tidningar som Solo och liknande.
Någon med erfarenhet?
Min frågeställning är lite luddig, men det handlar i grunden om att jag vill testa lite nya grejjer som fotograf och visar dem gärna.