Annons

Sälja kamera + objektiv, pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ikonen

Ny medlem
Hej! Jag är ny här. Kanske ligger min fråga i fel forum, kollade lite o tyckte den passade bäst här. Hoppas det är okej.

Jag har en Nikon F501 som jag skulle vilja sälja för att köpa en digitalsystemkamera.
Jag har ingen aning om vad jag kan sälja den för? Någon här som vet? En ungefärlig uppskattning hjälper mej gott!

Samma fråga om objektivet, ett Sigma 35-135 f 3,5-4,5?

Eller en klump summa för allt.

Det här är alltså inte en annons utan en fråga om vad jag skulle kunna sälja för.

Hoppas på svar!
/Kristina

Det är svårt att värdera analoga kameror eftersom efterfrågan är så liten. Sök runt på siter som Blocket, Tradera, Cyberphoto mm och jämför priserna.

Såg en Nikon F501 som hade sålts för 850 kr. Jag vet inte om det är ett realistiskt pris (är Canon-människa).
mvh Mattias

När man får så lite för den. Är det inte bättre då att behålla den själv.
Om inte annat som backup eller nostalgikamera för om 10år har nog ingen under 30år knappt hört talas om kameror man laddar med film.

Fråga en 20 åring idag vad en "B-sida" betyder i musiksammanhang...

Dajo skrev:

Fråga en 20 åring idag vad en "B-sida" betyder i musiksammanhang...

Nu är jag visserligen 22 men jag bläddrade just igenom mina vinylplattor, så jag vet. ;-)

Sen fotar jag juh endast analogt också, och soppar mina rullar själv. Kanske jag är nån slags bakåtsträvare i själen.

/Henri

Daniels tips att behålla kameranär bra!

Jag gjorde det samma. Har en gammal Canon EOS 600 som hängt med under många år. Funderade på att sälja den, men efter att ha kollat prisnivån bestämde jag min för att behålla den som backup (alternativt av nostalgiskäl)

mvh Mattias

Ikonen skrev:
Tack för era svar! Ska kolla runt lite mer, emn annars går jag på era priser, tack!

Jag skull nog rekommendera att du behåller din gamla,i vissa ögon relik,för den dag kommer med all säkerhet som du verkligen vill fotografera, inte bara massproduktsera bilder.
Skrivet med en god portion ironi.../Thomas.

-Ale skrev:
mjo , jag är 16 och jag lyssnar bara på LP i princip :D
Jamen du är ju speciell Ale:) Själv så använder jag i princip alla medier, både inom foto & musik, t.o.m. stenkakor ibland...

Att få en analog japanare av denna typ såld idag är tyvärr inte lätt, testa & se men hoppas inte för mycket.

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto