Annons

Säljråd 5d mkII

Produkter
(logga in för att koppla)

CharlieJ

Aktiv medlem
Hej,

Har min Canon 5d mark II till försäljning med div objektiv och tillbehör.
Det är tyvärr inte många som hört av sig under annonsens gång, jag har den både på blocket och här, via fotosidans köp/sälj.

Min Canon 7d sålde jag för några månader sen, 10.000:- och det gick snabbare än snabbast...

Via blocket får jag bara scammer-mail från britter som använder google-translate samt personer som vill pruta ytterligare 50% på hela paketet..

Är det kanske mitt helt-åt-helvete-dåliga kollage av bilder som ger skräck.. Jag borde tagit en bild, på helheten.. Men stressen var hack i häl.

Har jag verkligen satt ett för högt pris?

Jag har inprincip 50% på produkterna om man jämför med prisjakt/pricerunner. (Om man bortser från huset, då de verkar ligga/gå för runt 10.000:- via både blocket och tradera.

Intresset kanske bara är ruggigt lågt just nu. Usch, ville verkligen få detta paket sålt snabbare, då jag inte filmar längre och ivrigt trånar efter andra tekinkprylar.
Man har ju ingen lust att inprincip ge bort nya och nästintill oanvända produkter..

Några tips?

Mvh -- Charlie

Ärligt talat så är det svårt att inte tolka sådana här foruminlägg som ett extra sätt att promota sin annons. Det kommer lite väl många sådana hela tiden.
Jag är ju så cynisk att jag inte tror att mer fancy bilder etc säljer en kamera. Utan då begär du antagligen för mycket.
Jag hade inte betalt 10' för en beggad 5d MkII idag när dom går för runt 14' nya. Men tror man på att man ska få en summa är det väl bara satsa på det och ha is i magen.

Tjänar man verkligen på att sälja i paket med flertalet objektiv o.dyl.? När jag tittar på kameraannonser så sjunker mitt intresse drastiskt om det är med en massa objektiv, batterigrepp och stativ som jag inte är intresserad av. Jag tänker bara på hur jobbigt det ska bli att behöva sälja dessa grejer vidare på en gång.

Säljer man i paket så vill man göra det lätt för sig och det måste man vara beredd att betala för, i form av ett lågt pris, eller så får man offra något åt fru Fortuna.

Jag kollade som hastigast på din annons här på fotosidan. Tror du inte du skulle få fler intressenter om du la riggen i en separat annons? Det är väl inte alla 5d mk2 spekulanter som vill ha en filmrigg, samtidigt som det säkert finns dem som behöver en sådan rigg men som redan har resten av kamerautrustningen.

Splitta upp det i styckpriser och ge en rabatt till den som tar allt. Då ökar marknaden. Har ingen synpunkt på priserna men allt man redan har och är nöjd med blir en prishöjning på det man är ute efter.

Bara som kommentar. I helgen gick det att få en ny mkii för 10500 på media markt ifall man gick ihop med nån och köpte två. Jag skulle aldrig ge 10000 för en begagnad då historien säger att den kommer att falla till 10000 innan dom sista exen fasats ut hos canon. Jag tror helt enkelt att folk hellre avvaktar.

Bara som kommentar. I helgen gick det att få en ny mkii för 10500 på media markt ifall man gick ihop med nån och köpte två. Jag skulle aldrig ge 10000 för en begagnad då historien säger att den kommer att falla till 10000 innan dom sista exen fasats ut hos canon. Jag tror helt enkelt att folk hellre avvaktar.

Ja, det var trots allt i en super kampanj enbart i helgen.

Samtidigt kunde man få en mark III för halva priset om man köpte två.

..tveksamt

Just 5DII finns det extremt många beg av just nu. Så ska man få en såld så ska man antingen ha tur, eller ligga en bra bit under alla andra som säljer för 10".

Tror även generellt att det blir svårare att sälja beg i december då många prioriterar att lägga pengar på julklappar. Dessutom kommer väldigt snart 6D ut, med "risk" för ännu fler 5DII på beg marknaden då många byter upp sig.

Så jag skulle prissänka och lägga i galleri på Blocket.
Objektiven har jag ingen åsikt om.

ANNONS
Götaplatsens Foto