Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söka på utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

indigo

Aktiv medlem
Jag har ett förslag som antagligen skulle bli krångligt att genomföra, men jag kör ändå =)

Eftersom man nu kan öppna sin kameraväska och välja ifrån när man laddar upp en bild, till "Utrustning"-fönstret. Skulle man inte kunna koppla bilderna till databasen av utrustning, så att när man till exempel går in på en kamera eller ett objektiv så finns det en knapp som länkar till alla bilder som är tagna med den prylen?

Jag tänkte precis posta angående en sådan funktion.

Skulle vara bra så man kan se vad ens kamera klarar av. ;)

Jag håller med om att det skulle vara en trevlig funktion, t.ex. att från recensionssidan av ett objektiv direkt kunna få ett galleri med alla bilder tagna med ett sådant.

Det finns iofs en funktion för att få en lista på alla ägare som är registrerade på fs, men detta vore bättre.

Kombinationer av utrustning?

Hej! Bumpar denna tråd ...

Har försökt använda mig av kombinationer av utrustning, som t.ex. Canon EF 50mm f/1.4 USM; Canon EOS 5D Mark II, i bildsöksfunktionen men får inte det att fungera. Har provat med olika separationer som ; : +

Går det idag, och i så fall vilken separation ska man använda?

Om inte så är det en ny funktion jag skulle uppskatta :)

MVH,

Matias

hade varit riktigt bra, för då kan man ju se hur bilderna blir med dem olika objektiven till sin kamera, istället för att sitta och leta, för det är ju dock en skillnad mellan orginal gluggen 18-55 och 50 1,4 G och liknande.

ANNONS
Götaplatsens Foto