Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Saknar 20D spotmätning?
- Trådstartare uge
- Start datum
fhe
Aktiv medlem
Då skulle jag säga att du har fel på din kamera för så har jag aldrig upplevt att den fungerar.Oscar skrev:
och den verkar ha låst exponeringen även efter att jag tryckt av dvs den mäter inte om ljuset till nästa bild.
Har du testat att läsa manualen? Har för mig att det stod rätt tydligt hur det fungerade där.
Hur kommer du fram till att den inte mäter om ljuset? Får du samma slutartid i Av-läget vad du än skjuter på efter bilden som du ljusmätte alltså?
Är Nikons noll sekunder bättre då?Arleklint skrev:
en 15s gräns verkar dumt
Oscar
Aktiv medlem
fhe skrev:
Då skulle jag säga att du har fel på din kamera för så har jag aldrig upplevt att den fungerar.
Har du testat att läsa manualen? Har för mig att det stod rätt tydligt hur det fungerade där.
Hur kommer du fram till att den inte mäter om ljuset? Får du samma slutartid i Av-läget vad du än skjuter på efter bilden som du ljusmätte alltså?
Precis..
Jag låser exponeringen på ngt mörkt och sedan komponerar om och tar en bild.. när jag sedan tar nästa bild på något ljust ligger samma exponering kvar sedan innan.
en annan fråga medans jag har er på tråden.. bilderna som kameran roterar automatiskt med vertikalsensorn kommer aldrig upp roterade i windows. är det någon inst man måste göra ??
fhe
Aktiv medlem
Det låter i mina öron inte speciellt normalt (har dock inte tid att testa själv, tycker bara att jag skulle märkt om det fungerade så).Oscar skrev:
när jag sedan tar nästa bild på något ljust ligger samma exponering kvar sedan innan.
Hur har du kommit fram till det? Har du tittat på EXIF-för bilden eller är det bara en känsla?
Lyser *-indikatorn?
Kameran roterar inga bilder, den sätter en bit i "huvudet" på jpg-filen som talar om att bilden är "stående". Sen är det upp till programmet som visar bilden att ta hänsyn till det.en annan fråga medans jag har er på tråden.. bilderna som kameran roterar automatiskt med vertikalsensorn kommer aldrig upp roterade i windows. är det någon inst man måste göra ??
sagan
Avslutat medlemskap
Flytta fokuseringen till * knappen så kan du låsa AF och exponering separat.Oscar skrev:
men om jag vill använda utsnittsmätningen tar den inte då fokus på samma ställe som man mäter ljuset??
sagan
Avslutat medlemskap
Man kan programmera den att göra precis man vill ha det.Arleklint skrev:
Varför kan inte *-knappen göra det fotografen vill?
Nej, exponeringen är låst så länge man håller in knappen.Arleklint skrev:
Om den låser exponering med den gäller 15 sek, om den låser fokus släpper inte fokus om man släpper knappen?
sagan
Avslutat medlemskap
Det finns visst: 4|0Oscar skrev:
AF/AE inget lås inte finns. skulle kännas mer naturligt.