Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samma beskärning på flera bilder i nLR

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Frågade för några dagar sedan hur jag fick med metadata vid utskrift, jag har gjort lite jämförande obj-tester. Hur gör jag enlkelt om jag vill beskära (förstora en viss del, tex centrum av bilden) på typ 130 bilder? Jag vill alltså jämföra skärpan på ett antal olika obj vid olika bländare o brännvidd.

mvh/ Björn T

Frågade för några dagar sedan hur jag fick med metadata vid utskrift, jag har gjort lite jämförande obj-tester. Hur gör jag enlkelt om jag vill beskära (förstora en viss del, tex centrum av bilden) på typ 130 bilder? Jag vill alltså jämföra skärpan på ett antal olika obj vid olika bländare o brännvidd.

mvh/ Björn T

Gör beskärningen på en bild helst den första, shift markera alla bilder(den första bilden som du beskuret är då lite extra highlightad) gör sedan synk settings när du är library modulen, markera crop i dialogrutan som kommer upp.

Hepp

Nikolaj

ANNONS
Götaplatsens Foto