Annons

Sb800!

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanM

Aktiv medlem
Som novis har jag nu köpt mig min första "stora" blixt och hjälp vad jag blev förvånad!! Den kan ju massor, och jag som trodde att en blixt bara blixtrade!! Nu återstår bara 2 veckors pluggande i manualen och sen 2 veckor praktiska övningar innan man kan en promille av vad blixten kan...
Kämpa på!!

Var köpte du den och vad fick du ge?

Är det någon som har erfarenhet av både 600 & 800 som kan ge en liten jämförelse och hjälpa oss som skall köpa men är vilsna gällande vilken modell. Någon som vet hur långt andra märken kommit i deras blixtars kompabilitet med Nikons D70.

Chrillan04 skrev:
Var köpte du den och vad fick du ge?

Är det någon som har erfarenhet av både 600 & 800 som kan ge en liten jämförelse och hjälpa oss som skall köpa men är vilsna gällande vilken modell. Någon som vet hur långt andra märken kommit i deras blixtars kompabilitet med Nikons D70.

Jag köpte den på Jakobsbergs foto. Betalade 4300:-, lite överpris kanske men servicen där är underbar så jag betalar gärna lite extra för det.

StefanM skrev:
Svärfar är hyfsad på foto. Hans "fel"... :)

Det är ju oxå en anledning :)

Fast jag vart ju inte direkt klokare.... Kanske söker jag ett enkelt svar på en fråga där det inte finns något sådant. Det beror väl på liksom i de allra flesta fall på ens egna behov, plånbok & kunnande antar jag...

Tack ändå

christian

Som nu skall rannsaka sitt kunnande, behov, ambition och inte minst sin PLÅNBOK!!!

StefanM skrev:
Som novis har jag nu köpt mig min första "stora" blixt och hjälp vad jag blev förvånad!! Den kan ju massor, och jag som trodde att en blixt bara blixtrade!! Nu återstår bara 2 veckors pluggande i manualen och sen 2 veckor praktiska övningar innan man kan en promille av vad blixten kan...
Kämpa på!!

Grattis till att få ett bra pris på en kanonblixt, ett riktigt verktyg i händerna på den som kan använda den ordentligt, ty de kan ju mer än bara "blixtra"! :)
Tycker även att det är bra att du pluggar på i manualen, helt OK.
till bond007, samtliga av nikons bättre blixtar typ sb24/sb28, 28DX med mera är försedda med svängbart blixthuvud!

lurad

När det gällde det svängbara huvudet.
Så måste jag blivit lurad av försäljaren, när
hon sa det i inte gick att vrida på huvudet på
Sb 600 utan endast uppåt.
/Stefan

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto