Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Se bilder på DVD?

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanM

Aktiv medlem
Vad ska jag använda för program så att jag kan bränna bilder på DVD skiva och se dom på tv:n?

Ditt DVD/CD brännarprogram borde klara det.

Annars skaffa t ex Nero Burner.

Vid något tillfälle gjorde jag en CD i det gamla formatet "Kodak Photo CD" men det ska gå att göra i SVCD som ger högre kvalitet. Du behöver alltså inte DVD utan klarar dig med vanliga CD-R.

Ja cdr är nog vettigare. Det skulle bli så sanslöst många bilder på en dvdskiva att det känns som slöseri.

/Henri

Vi forskade lite innan vi köpte DVD. Jag fick uppfattningen att det inte är så många stationära DVD-brännare som klarar JPEG utan de måste läsa via kort. Vi har en som klarar att läsa, (Pioneer) men det är något trögt om bilderna är stora. DVD-brännare i datorn är säkert bättre på det.

Memories on TV är så fruktansvärt bra program att göra bildspel i så det är skrattretande vist inte allt för avancerat men riktigt bra!

Använder detta till att göra bildspel då jag ska visa bilder på lite roligare sätt som tex alla bilder från midsommar med lite bra musik...

Vi har en som klarar att läsa, (Pioneer) men det är något trögt om bilderna är stora. DVD-brännare i datorn är säkert bättre på det.
Om man inte har en spelare som klarar att skala om och zooma så behöver man ju aldrig göra bilderna större än vad tv'n klarar, då blir dom inte så mastiga rent informationsmässigt heller.

Offtopic - min pioneer kör faktiskt bicubic när jag zoomar in en dvdfilm, det var lite fränt. Inga blockiga pixlar här trots massa zoom.

ANNONS
Götaplatsens Foto