Annons

Se bilderna direkt i bridge?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexlindgren

Aktiv medlem
Hej! Jo jag undrar hur jag ska göra för att se bilderna direkt i Bridge, och inte behöva öppna dom med photoshop CS2 för att kunna se själva bilderna. Lite svårt att sortera när man bara ser en fil, men ingen bild.

Har en EOS 30D.

Problem med tumnagelvisningen i Bridge verkar vara förhållandevis vanligt. Det finns ett antal tidigare trådar här på forumet om du gör en sökning, bl a den här. Är övertygad om att du kan hitta lösningen där.

Bridge är ett fristående program och kan öppnas från startmenyn.

Om du däremot menar att du vill öppna en bild från exempelvis utforskaren, direkt i bridge, så högerklicka på filen och välj "öppna med".
Om bridge inte finns med i listan som du får upp, så välj "välj program" & "bläddra", och gå till
"C:\Program\Adobe\Adobe Bridge\Bridge.exe"
Markera "Bridge.exe" & välj öppna.
När detta är gjort en gång, så hittar du fortsättningsvis Bridge i högerklicksmenyn under "öppna med".

Ett alternativ till, som du förmodligen inte syftade på är att välja "Bläddra" under Arkiv-menyn i Photoshop, så öppnas Bridge.

För att se dina RAW-bilder från 30D så behöver du uppdatera din "Camera Raw", gör det
"här"

och läs hjälpfilen, pdf-fil på samma sida.

*/Lasse

Jag har försökt nu uppdatera först till 3.4 och sedan till 3.6 men kan fortfarande inte se 30D RAW-bilderna i Bridge, aargh! Njaa, måste väl fortsätta att ta både JPEG och RAW eller??

Jukkah skrev:
Jag har försökt nu uppdatera först till 3.4 och sedan till 3.6 men kan fortfarande inte se 30D RAW-bilderna i Bridge, aargh! Njaa, måste väl fortsätta att ta både JPEG och RAW eller??

Gör så att du söker efter filen, "Camera Raw.8bi"
Där den finns ersätter du med den nya versionen du tagit hem,
då skall det fungera. Om inte annat så kanske en ominstallation
av CS2 skulle hjälpa.

Camera Raw.8bi finns på två ställen, måste uppdateras på bägge för att både PS och Bridge ska fungera
C:program/Common Files/Adobe/Plug-Ins/CS2/File Formats och C:program/Adobe/Adobe Photoshop CS2/Plug-Ins/Fil Formats

/Mats

ANNONS
Götaplatsens Foto