Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

seg ratt på d200

Produkter
(logga in för att koppla)

oddfellow

Medlem
Jag uppfattar bländarratten (den för pekfingret) på min d200 som väldigt seg. speciellt om man jämför med den för tummen. ska det vara så eller har den slitits med tiden. kommer inte ihåg om det varit så hela tiden.

har haft min sen januari och fotat över 10000 bilder med den så kanske att den behöver servas

ska den vara segare?

/erik

Det är inte så att gummit för greppet släppt lite och åkt upp och lagt sig emot ratten... så var det på min och den gick skitsegt. Skickade in den till Nikon och dom bytte hela greppsgummit.

Låter precis som det problem jag har, fast på min så går det utmärkt att visuellt se att greppgumit har släppt i överkant.. Ringde nikon och förklarade problemet, fick som svar att det bara är att skicka in för reparation. De måste nämligen byta hela greppsgummit.

/Johan

Det måste ju vara en baggis att fixa själv i så fall? Skär bort det som ligger emot med en skalpell till exempel.

Tanken slog mig också, men skära i sin kamera.. alternativt kladda dit lim på egen hand när man kan få det fixat på garantin... never.

det verkar som att jag får lämna in den på service, ser inte att det är något som sitter iklämm och orsakar segheten.

hade inte haft några direkta problem med att skära bort en liten bit om det var det som var problemet, att vara utan kamera medans den är på service är svettigare.

tack för bra svar!

/e

Är det bara jag som ogillar Nikons greppgumi ?

Jag antar att gummit är lika på D200 som på min D2Hs, jag tycker det känns kladdigt att hålla i, speciellt då det är varmt ute.

kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto