Annons

Sigma 15mm f2.8 EX

Produkter
(logga in för att koppla)
Bokeh skrev:
Om det är en privatperson du köper utav utan garanti så kan det funka om dom skriver att det är en present till ett värde under 100 dollar, men dom ebay firmor i USA jag handlat ifrån säljer inte utan försäkra transporten, och då måste dom uppge dess riktiga värde.

Vissa firmor i Hong Kong vet jag gör det om man frågar, men försvinner paketet så är det du som får stå för förlusten, det är dom väldigt noga med att påpeka :)

/kent

Hur är det om man skriver att det lämnas tillbaka från reperation? Det borde ju gå?? Inte så att man ska behöva betala 25% i moms bara för man låtigt lämna in en vara utomlands och får tillbaka den hel?

emptylooks skrev:
Hur är det om man skriver att det lämnas tillbaka från reperation? Det borde ju gå?? Inte så att man ska behöva betala 25% i moms bara för man låtigt lämna in en vara utomlands och får tillbaka den hel?

Då behöver du ett utförelseintyg, normalt sett struntar man i detta och det är väl inget som direkt kollas. Men om man ska vara helt på den säkra sidan så ska man alltså ha ett utförselintyg från tullen.

Det hände mig när jag skickade tillbaka ett defekt (nytt) objektiv. Fick UPS att skriva på intyget att jag faktiskt exporterat objektivet igen, för att få tillbaka tull- och momskostnaden.

Egentligen skall man ha ett intyg när man reser utomlands med sin kamerautrustning, annars kan det hända att man står där i tullen och man måste bevisa att man faktiskt rest ut med sitt 500/4L IS.

Aha, men om vi nu säger att jag beställer ett objektiv ifrån Honkong, och det är defekt.Jag har hört att många fått dåliga versioner av Sigmas 10-20mm objektiv som jag kommer att köpa. Kan jag då lämna in det i Sverige eller alt Europa? Hört att det är värdsgaranti på objektiv. Så det borde inte ha nån betydelse om jag beställer ifråpn Honkong eller tex Scandinavia photo?

Jag har oxå kikat lite på objektiv på ebay, med säljare från hong kong. Det jag funderar på är om det är kopior? Jag köpte en ML-L3 fjärr på ebay som var med nikon ask men jag e 100% säker att det är en kopia.

ANNONS
Götaplatsens Foto