Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 17-70/2,8-4,5 DC MACRO Med D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

KenKen

Aktiv medlem
Tjeena!

Funderar om dehär objektivet fungerar med Nikon D7000 med autofokus och dyligt..? Borde de stå HSM om där e autofokus?

Tack// Ken.

Om det är det som med komplett namn heter" Sigma 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM", då kan jag rekommendera det.
Jag har det till en D7000 och är väldigt nöjd med det! Snabb autofokus och skarpa bilder.
Enda nackdelen är att linsen är 72mm vilket gör att filter är lite dyra i den storleken.

Om det är det som med komplett namn heter" Sigma 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM", då kan jag rekommendera det.
Jag har det till en D7000 och är väldigt nöjd med det! Snabb autofokus och skarpa bilder.
Enda nackdelen är att linsen är 72mm vilket gör att filter är lite dyra i den storleken.

Nepp! Den heter bara Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO HSM.. utan stabilisator..

den fanns tidigare utan OS, men visst passar den till en D7000 (det gör både med och utan OS). Som alltid med sigma kolla av hur den sätter fokus

ANNONS
Götaplatsens Foto