Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-125 eller Tamron 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Wesley

Aktiv medlem
Sigma 18-125/3,5-5,6
Tamron AF Di II 18-200 A14 3,5-6,3

Vilket av dom ska man välja finns det nått annat objektiv som man kanske ska ta med i beräkningarna?

Till en Canon 350D kan jag lägga till.

om du redan har kitoptiken och inte har något emot 1 objektiv till kan jag rekommendera: Canon EF 28-105/3,5-4,5 II USM. Bättre optiskt sett än båda de två du skrev om...

Men om du inte vill släpa på flera gluggar är nog sigmas 18-200 det bästa alternativet... inte tamronen.

hailstorm skrev:
om du redan har kitoptiken och inte har något emot 1 objektiv till kan jag rekommendera: Canon EF 28-105/3,5-4,5 II USM. Bättre optiskt sett än båda de två du skrev om...

Men om du inte vill släpa på flera gluggar är nog sigmas 18-200 det bästa alternativet... inte tamronen.

Varför? Jag tänkte faktist köpa Tamron för att det har "macro" men jag har läst så mycket om båda att jag börjar bli förvirrad.

Jag har tamron 18-200

Jag tycker det är ett kanon objektiv lite ljussvagt men annars mycket bra bilder från det det tror jag inte du blir besviken på.

ANNONS
Götaplatsens Foto