Jeppe
Aktiv medlem
Ralph L skrev:
Eller varför inte Sigmas 300-800 istället för den fasta 800:an... När man ändå ska ut med pengarna alltså.
Bara det blir pengar över till en bärare.. Jag som tycker mina 3.8 kg är i mesta laget... 5.9 kg iiih..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ralph L skrev:
Eller varför inte Sigmas 300-800 istället för den fasta 800:an... När man ändå ska ut med pengarna alltså.
Niclasfoto skrev:
Det du Jesper menar om bakgrundsoskärpan, grundar du det på att den blir försämrad med convertern eller har du en test/review som visar att Canons 500mm redan utan converter är sämre än Sigmas 800mm?
MVH Niclas,
Jeppe skrev:
Det finns några få Canonobjektiv som är löjligt bra. EF 300/2.8L (även IS), EF 400/2.8L (även IS), EF 500/4L IS, EF 600/4L IS, EF 180/3.5L
Resten är "bara" bra ;p
AFE skrev:
Jag tycker nog 135/2L borde få räknas som löjligt bra också (eftersom jag äger en sån)
Själv funderar jag på att köpa en gammal manuell Nikkor 300/2,8 till min 5D ...
AFE skrev:
Själv funderar jag på att köpa en gammal manuell Nikkor 300/2,8 till min 5D ...
froderberg skrev:
Och varför inte en Canon FDn 300/2,8 eller 200/1,8?. De är ju inte sämre än EF-varianterna.
Min 120-300/2,8 ligger mest hemma och skräpar. har inte använt det sedan ett uppdrag i oktober. Förstår inte riktigt varför man ska ha så långa objektiv..![]()
AFE skrev:
Nja, ska man köra FD-gluggarna måste man ha en adapter med linser i för att inte tappa fokus på oändligt, och då tappar man i stället i skärpa. Med Nikongluggar behövs ingen lins.
froderberg skrev:
Förklarar fortfarande inte varför man ska ha så långa otympliga objektiv...![]()
froderberg skrev:
Förklarar fortfarande inte varför man ska ha så långa otympliga objektiv...![]()
Niclasfoto skrev:
Har man ngt val om man huvudsakligen fotar "wildlife"..?![]()
froderberg skrev:
Fish-eye, gottis på kameran och radiostyrning?![]()
Niclasfoto skrev:
OT. Det finns ju många olika adaptrar som möjliggör tex Contaxobjektiv och Leicaobjektiv med bibehållen oändlig fokus på Canon dslr-hus. Är det just Canons gamla fattning på objektiven som gör det omöjligt med bibehållen oändlig fokus (Utan extra linselement för att korrigera)?