** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200/2,8 II, dålig fokus ?

Produkter
(logga in för att koppla)

dazzel

Medlem
Hej på er,
Jag var och inhandla ett objektiv av ovan modell idag och jag måste säga att jag blev väldigt besviken på detta pga att jag tycker att den inte hittar fokus som den ska. Är det någon annan här som har upplevt samma sak ?

Valde mellan denna och Canon 70-200/4L is, men tog Sigman pga det billigare priset, men enligt tester ska Sigman vara riktigt vass, det var väl också det som avgjorde köpet.

MVH
/Calle
 
Jag är inte expert men kan det vara så att du har backfocus eller något liknande så att det stökar?

Lycka till

Martin
 
Jag gick och byte till ett 70-200/4l IS istället. Dyrare men ack så bra och tryggt canons L-serie är !!
 
Låter shysst, skulle också gärna ha den varianten, å nu fixar sig AI servo läget sig galant också på din 40D.
 
Den jag provade för några år sedan missade fokus också. Den kunde säkert ha kalibrerats men så gjorde jag misstaget (?) att prova en Canon 70-200/2.8 IS och då fanns det liksom inte längre någon lust kvar att strula med Sigman. :)
 
ANNONS