Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma-Canon Kompabilitet..

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hejsan på er!

Jag försöker sälja ett objektiv och vid ett test på en Canon 30D idag så blir det e.99..

Jag blir alltså osäker på vad som gäller med mitt Sigma EX 105 2,8 Macro, köpt ny dec. -00.

Jag har läst i forumtrådar men finner bara att folk antar hit och antar dit...!

Kan jag veta säkert vilka kameror som detta objektiv är kompatibelt med?

Jag vet att objektivet fungerar perfekt med både D30 och 1D...

MVH Niclas,

Prova att fotta med aperture mode och fullt öppen.
Om det fungerar nu så är det ett vanligt fel. Vissa Sigma kan moddas, vissa inte...

Skall testas.. men det måste bli en annan dag. Men det är ju ingen som köper ett obj endast för att sedan kunna användas vid AV-mode och helt öppen.

Mvh Niclas

Niclasfoto skrev:
Hejsan på er!

Jag försöker sälja ett objektiv och vid ett test på en Canon 30D idag så blir det e.99..

Jag blir alltså osäker på vad som gäller med mitt Sigma EX 105 2,8 Macro, köpt ny dec. -00.

Jag har läst i forumtrådar men finner bara att folk antar hit och antar dit...!

Kan jag veta säkert vilka kameror som detta objektiv är kompatibelt med?

Jag vet att objektivet fungerar perfekt med både D30 och 1D...

MVH Niclas,
Du Niclas, du Niclas...
Det du frågar om här; svarade du på i en annat forum nyss; mindre enn en timma senn. Hmmmmm?
Din fråga är bettre enn ditt svar..(det var vel positivt), men Sigma EX 150/2.8 Macro rapporterte exact samma problem på min 20D. Returnerad Sigma med fråga: why... inget svar; inget köp.
Här har Sigma problem med Canon s algoritmer i kommunikasionen Kamera-objektiv. No doubt!
mvh Erik J

Re: Re: Sigma-Canon Kompabilitet..

fujicanon skrev:
Du Niclas, du Niclas...
Det du frågar om här; svarade du på i en annat forum nyss; mindre enn en timma senn. Hmmmmm?
Din fråga är bettre enn ditt svar..(det var vel positivt), men Sigma EX 150/2.8 Macro rapporterte exact samma problem på min 20D. Returnerad Sigma med fråga: why... inget svar; inget köp.
Här har Sigma problem med Canon s algoritmer i kommunikasionen Kamera-objektiv. No doubt!
mvh Erik J

What? hehe länka mig då dit vetja..

Jag erkänner lätt att jag inte kan allt om detta. Svarar på saker så långt Jag kan. Ställer frågor har jag heller ingen spärr för.

Ja Sigma har kanske ett problem där.

MVH Niclas,

Jag kan inte erinra mig att jag skrivit om ngt idag, som har med detta att göra.

Har jag det, Erik? Ngn ?;)

Kanske är det dags att ringa långa snälla vita rockar... hehe!!

The one and only....

Niclasfoto skrev:
Jag kan inte erinra mig att jag skrivit om ngt idag, som har med detta att göra.

Har jag det, Erik? Ngn ?;)

Kanske är det dags att ringa långa snälla vita rockar... hehe!!
Å ju då; men jag ska hålla dig på sträckbänken tills i morn..
Ligg nu vaken i natt; å fundra; du som är över hela cyberspace :D

Störtlöjligt om jag skall säga vad jag tänker..
Kläck nu vetja.

Seriöst Erik. Befinner du dig i tråden av rätt anledning överH?

MVH Niclas,

Märkliga grejer...Jag är på jakt efter ett sånt objektiv, om du får det att funka med ett 1,6 sensor är det bara att skicka det till trondheim...

Jag har många intresserade, men jag väntar också på svar från en kille som var/är intresserad av att köpa alla mina objektiv.. Han måste gå först.

Det är ett lättsålt objektiv, macrot.

Jag har testat objektivet på ett D30 hus (den äldre!) och det är ju en 1,6sensor.

Ett klart privärt objektiv är det. Otrolig skärpa för de pengarna.

Men men, man blir ju lite skeptisk när man plötsligt får tvärstopp på ett nytt hus..

MVH Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto