Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma eller Tamron
- Trådstartare Helena78
- Start datum
SanGun
Medlem
Hej, jag ska köpa nytt objektiv och väljer (just nu) mellan dessa två:
Sigma 18-200 3,5-6,3 DC och Tamron 18-200 3,5-6,3 XR Di II
Någon som har några råd/tips??
Hej,
jag sitter själv i samma val faktiskt.
Jag skulle rekomendera dig till att flytta den här tråden till "Övriga tillverkare objektiv". Där kommer du troligtvis få fler svar
På din fråga har jag tyvärr inget svar, jag sitter som bäst och läser recensioner om de båda och försöker hitta vilket som verkar vara bäst. Sigmat finns ju med OS (bildstabilisator), då kostar det lite mer och jag kan inte avgöra om det är värt det eller inte då jag har hört att den är av varierande kvalitet och tar lite tid på sig.
Vad jag även har läst är att Sigmat vrids "åt fel håll" (motsols) när man zoomar, något som man kanske vänjer sig vid men som ändå kan vara irriterande.
Vidare har jag även läst att Sigmat för vissa användare ger ifrån sig ljud (tjutande, vibrerande, verkar vara lite olika) och även att de har ganska dålig ljuskänslighet vid 200mm.
Om Tamron har jag inte hittat några bra recensioner än, men jag letar vidare och rekommenderar dig att göra detsamma