Annons

Silverfast 9

Produkter
(logga in för att koppla)

gurkangurkan

Ny medlem
Har programmet Silverfast 9 Ai studio och nyligen kom en uppdatering och nu har jag fått problem som jag inte hade innan uppdateringen. Jag scannar många bilder och just nu så hänger sig programmet efter ca 20-30 scanningar med 4 bilder per gång. Jag får starta om datorn och även starta upp programmet med att nollställa inställningar (service Software reser). Har en Mac och Epson V700 scanner. Innan uppdateringen så fungerade programmet oklanderligt. Har prövat att göra ominstallation men det hjälper inte. Har ännu inte fått hjälp av supporten fast jag har rapporterat problemet flera gånger. Någon annan som har samma problem? Kör workflowpilot.
 

karlstrom69

Aktiv medlem
Jag har ungefär samma problem med Silverfast 8.8 och MacOS Catalina. Om jag kör WorkflowPilot första gången så funkar det. Första skanningen med Workflow Pilot funkar bra (med en ram bara som jag ställer in på första negativet när man kommer till NegaFix-läget) och sen efter det så funkar det. Flyttar ramen inför varje skanning, och ställer in värden inför varje bild som ska skannas. Aldrig Batchscan! Det tar mer tid och man måste vara vid datorn hela tiden det men funkar klockrent. Nu har jag börjat skanna till RAW med svartvitt men måste fortfarande skanna en bild åt gången. Annars hänger sig programmet.
Det är skit! Vuescan kanske är bättre - eller Epson?
 
ANNONS