Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skämtar han?

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns säkert en flock människor som inte har koll på priserna ;).. Han har väl köpt den dyrt... eller nåt ;)

Hehe verkar alltid så på blocket. Svårt att hitta något till ett bra pris. Försökt leta allt möjligt där, helt lönlöst. Tradera verkar funka bättre,.. farsan har köpt två grejor där och han fick dem båda inom en vecka.

Även fotosidans annonsforum

är frekvent ett bevis på att vissa övervärderar sina beg prylar kraftigt!!

Ja priserna är generellt höga på Blocket.se men det är ju bara att pruta om man tycker det är dyrt. Jag har själv inte haft några problem med att förhandla till mig bättre priser.

Och det finns ju faktiskt folk om är helt omedvetna om begagnatpriser som betalar överpriser för varor.
Jag sätter själv överpriser när jag säljer prylar, och det fungerar kan jag lova! Sätt ett högt pris och va beredd att pruta en del. Men du har ändå fått mer än vad du skulle fått om du sålde till ett kanonpris i kundens ögon.

Så länge det finns personer som betalar överpriser så finns det ju ingen anledning att sänka sina priser.

För att återgå till första inlägget. Det var ju faktiskt stativ och kortläsare med också. Sannolikt inte något i toppklass förstås, men ändå.
Sakerna är ju antagligen inte speciellt gamla heller, och ett nypris i en butik kanske skulle kunna nå upp till en liten bit över 6000:- så jag tycker knappast att det är ett skrattretande högt pris, även om det inte var billigt.

Rodin skrev:
För att återgå till första inlägget. Det var ju faktiskt stativ och kortläsare med också. Sannolikt inte något i toppklass förstås, men ändå.
Sakerna är ju antagligen inte speciellt gamla heller, och ett nypris i en butik kanske skulle kunna nå upp till en liten bit över 6000:- så jag tycker knappast att det är ett skrattretande högt pris, även om det inte var billigt.

På Cyberphoto hittar du exakt vad han säljer för ca 5600:-...;)

mrsandin skrev:
Så länge det finns personer som betalar överpriser

Kunde vara ett citat från ett marknadsmöte hos Conan eller Ninko. Det där med överpriser gäller inte bara beg prylar. Utan i allra högsta grad nya prylar, och inte bara kameror. Man betalar ju om man tycker att varan är värd det begärda priset. Annars prutar man eller avstår. Marketing made simple. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto