Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ska jag vänta på 40d?

Produkter
(logga in för att koppla)

stereototal

Aktiv medlem
jag ska köpa en systemkamera,och jag är inne på 30d,ska jag vänta på att 40d kommer?
när kommer den ut.eller skulle det vara bäst att vänta på 50d?
HJÄLP!

40an ska komma i september. En canon-cykel är väl 15-18 månader så om du ska vänta på en 50a lär du nog själv avgöra. Om du ska vänta på en 40a beror väl på vad du har/för behov) just nu?!?
Har min 400 som ska bytas upp, räknar med att fota slut på den lagom till att 40an är ute

Tycker nog du skall vänta på 60d eller kanske 70d, jag har hört att den är helt grym.

Anar jag lite ironi, nehehehe då.

Anders

ja,i sådanna fall lär jag vänta.
men är den så mycket bättre?hur många megapixel är det på 40d:n?

McRill skrev:
Tycker nog du skall vänta på 60d eller kanske 70d, jag har hört att den är helt grym.

Anar jag lite ironi, nehehehe då.

Anders
oj,när kommer de ut om jag får fråga?
de visste jag inget om.
tack för tipset.jag kankse verkligen ska vänta på en 70d helt enkelt

stereototal skrev:
ja,i sådanna fall lär jag vänta.
men är den så mycket bättre?hur många megapixel är det på 40d:n?

Ja, den kommer att ha sisådär en 10-12 nånting, så den är ju jättemycketbättreäntrettidesombaraharåtta.

Megapixlar är ute och Canon har valt att ta några steg bakåt i mp-racet. 40D kommer leverera bilder i 1.3 mp och även ha webkamerafunktion.

stereototal skrev:
vilken kommer av de då?
hur dyr kommer den vara på ett ungefär?

40D då alltså..

Den kommer att kosta som 30D gjorde vid lanseringen, kanske något mindre. Alltså dyrare än vad 30D kostar idag. Men billigare än 5D.

WFS) (Graylingman skrev:
Köp en 30D nu och när 40D kommer ut byter du och säljer din 30D begagnad! Kanske till mig?
om det inte är så att du också vill ha en 40d då.
eftersom du redan har en bra kamera tror jag inte du skulle köpa 30d:n då

Hoppas att Canon döper 40D till någet helt annat bara för att vara lustiga.
Namnförslag?

Simon ta och köp en analog canon system du kan få en begagnad fungerande för undre tusenlappen eller en ny för tvåtusen.
Och du kommer att få mycket kul för så lite.
Min 18 Är gamla Eos rt är en av dom kamerorna som har minst slutarfördröjning i hela världen och så slipper man att få blackouten.
länk

en till länk

stereototal skrev:
om det inte är så att du också vill ha en 40d då.
eftersom du redan har en bra kamera tror jag inte du skulle köpa 30d:n då

Om jag hade råd skulle jag gärna köpa en 30D nu, eftersom jag tycker det är en riktigt bra kamera. Den blir inte sämre, bara billigare, för att 40D finns, när den nu gör det.

ANNONS
Götaplatsens Foto