Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skatt på beställning?
- Trådstartare DeNovo
- Start datum
Holtin
Aktiv medlem
Inte skatt men frakt...
Hallå !
Jag vet inte vad du har för ekonomiska preferenser. Jag var på väg att göra en beställning från just Jessops, då det jag ville köpa var billigare där än här, på deras "shippingsida" stod att de endast levererade till kunder inom UK. Jag skicka iväg en fråga om det stämde eller ej, svaret jag fick var att det inte stämde, de kunde visst leverera till mig i Sverige men till enkostnad av 23 £
Vilket jag tyckte var lite för mycket, tänk på det när du berknar kostnaden, lägg till 320 + på slutnotan......
(Till saken hör att min beställning inte rörde sig om så stora belopp, de 320 skulle göra att kostnaden vart som i Sverige. Detta, tips, riktar sig därmed främst till småbeställningar)
Hallå !
Jag vet inte vad du har för ekonomiska preferenser. Jag var på väg att göra en beställning från just Jessops, då det jag ville köpa var billigare där än här, på deras "shippingsida" stod att de endast levererade till kunder inom UK. Jag skicka iväg en fråga om det stämde eller ej, svaret jag fick var att det inte stämde, de kunde visst leverera till mig i Sverige men till enkostnad av 23 £
Vilket jag tyckte var lite för mycket, tänk på det när du berknar kostnaden, lägg till 320 + på slutnotan......
(Till saken hör att min beställning inte rörde sig om så stora belopp, de 320 skulle göra att kostnaden vart som i Sverige. Detta, tips, riktar sig därmed främst till småbeställningar)
Senast ändrad:
Toste
Aktiv medlem
Det enda man behöver se upp med är att grejorna verkligen skeppas från England. Jag köpte några dvd-filmer via en engelsk site. Grejorna skeppades från Jersey. Det visade sig att Jersey, trots att det tillhör England, inte ligger i EU´s skatteområde varför jag åkte på att betala svensk moms.
forstheim
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
Jag har nyligen köpt kamera från Tyskland och betalade 150EUR (137i frakt. Helt ok.
Hur kan 150EUR bli 137 SEK? Misstänker att det ska vara 15EUR som frakten gick på.. ;=)
Jag beställde nyligen också från Tyskland och hade för mig att den gick på runt 900:-. Men nu när jag räknade på det visade det sig att priset för frakten "bara" var 752 SEK. Överraskande billigt! :=)
Mvh
Jonas
FouFoto
Aktiv medlem
forstheim skrev:
Hur kan 150EUR bli 137 SEK? Misstänker att det ska vara 15EUR som frakten gick på.. ;=)
Jag beställde nyligen också från Tyskland och hade för mig att den gick på runt 900:-. Men nu när jag räknade på det visade det sig att priset för frakten "bara" var 752 SEK. Överraskande billigt! :=)
Mvh
Jonas
Knapptryckningsfelnisse har varit framme...
Visst var det 15EUR!
Jag handlade från E-bay, men det är väl relaterat till skrymme o vikt.
Och ett Canon EOS50E hus väger ju inte speciellt mycket.
kristinatj
Medlem
Jag köpte en Lubitel på Ebay.de & en filmladdare på Ebay.co.uk nyligen. Fick betala 23 respektive 20 Euro för dem. Var ingen dyr frakt alls på dem.
skarpedjup
Aktiv medlem
Oj! Svaret ovanför är skrivet av mig, såg inte att det Kristina som var inloggad.
danneman
Aktiv medlem
Frakt för småprylar?
Kikade på ljusmätare hos Speedgraphic. Finns en Sekonic för ca 1630:- som i svensk näthandel kostar från 2995:- Rätt stor skillnad! Vad kan det bli för frakt på sådant? Borde inte bli speciellt mycket med tanke på storleken va?
Vad jag kunde se på deras hemsida är priset inkl. 17% moms eller vad de nu har i England.
Kikade på ljusmätare hos Speedgraphic. Finns en Sekonic för ca 1630:- som i svensk näthandel kostar från 2995:- Rätt stor skillnad! Vad kan det bli för frakt på sådant? Borde inte bli speciellt mycket med tanke på storleken va?
Vad jag kunde se på deras hemsida är priset inkl. 17% moms eller vad de nu har i England.
ulltand
Aktiv medlem
Om företaget har en exportomsättning över ett visst belopp till Sverige, så betalar man svensk moms.Liza skrev:
...Inom EU betalar du som privatperson "exportlandets" moms ex 17,5% i England...
Det finns massor inlägg på FS om detta och hur det fungerar.
Jeppe
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Om företaget har en exportomsättning över ett visst belopp till Sverige, så betalar man svensk moms.
Det finns massor inlägg på FS om detta och hur det fungerar.
Postat 2003-05-05
Dan: Maila speedgraphics, priserna är inkl. moms och när jag skickade efter mina studioblixtar (STORT paket) så betalade jag 24£.. billigt, med tanke på volym och vikt.
ulltand
Aktiv medlem
Ska nog börja kolla datumen på de inlägg jag svarar påJeppe skrev:
...Postat 2003-05-05Då fanns det garanterat inte så många inlägg om det
...