Annons

Skildra manligt och kvinnligt

Produkter
(logga in för att koppla)

ganjaman

Medlem
Hej!

Jag vet inte om jag har lagt denna tråden i rätt del av forumet, men jag provar annars får ni flytta den till rätt plats.

Jo jag har fått som uppgift att skildra manligt och kvinnligt inom populärkulturen, där jag fick chansen att välja mellan flera olika sätt att visa det på. Självklart valde jag foto, men fanns många andra också som dans, målning. Jag valde foto då jag är mycket intresserad av det. Men jag undrar om ni på Fotosidan kan hjälpa en nybörjare som mig att hitta ett objekt, plats eller en person man förknippar väldigt mycket om manligt eller kvinnligt. Bilden ska tala för sig själv.

Jag har själv inte kommit in i detta tänkandet än det ända jag kan komma in på är alla vägmärken i trafiken, beror nog på att jag precis tagit mitt körkort.

De andra som läser samma kurs har mest gjort klippa o klistra saker dvs hitta bilder från playboy magasin som de anser vara väldigt manliga. Medans andra har tagit bilder från nätet på Sylvester Stallon som ska vara någon typ av manlig förebild.

Hoppas ni kan hjälpa mig!
 

Jeppe

Aktiv medlem
Var kreativ och gör tvärtom. Sätt en tjej i skitig mekaroverall med verktyg och olja på händerna och rufsig frisyr, halvägs ner i motorutrymmet (98% män i yrket). Sätt en man i en sjuksköterskeklädsel (90% kvinnor i yrket). Gärna på samma bild. Eller så kör du mainstream och avbildar just så som det är.
 

lumor_

Aktiv medlem
Jag skulle tro att uppgiften innefattar att tänka själv kring det hela. Det att du sjäv kommer på hur du ska gestalta kvinnligt/manligt gör att du på vägen lär dig något om hur du själv tänker och hur andra ser på genus. Om du låter andra hitta svaret har du missat hela poängen med uppgiften, hur bra slutprodukten än ser ut.
 

ganjaman

Medlem
Okej många bra tips :). Om det skulle vara någon som har några bilder så skulle jag vara väldigt tacksam!
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Har fått svar idag på mina frågor så jag känner mig hjälpsam själv idag.

Har sett olika bilder på dråpliga situationer och jag skrattar alltid när jag ser dessa. Tror det var i GP (Göteborgs Posten) jag såg liknande bilder senast.

Det var en man som gick och rökte, samtidigt gick en mycket gammal tant bredvid (typ mormor) och bar på två tunga kassar.

En man som satt i en kärra som drogs av en kvinna.

ja det finns många situationer där man förutsätter att det är mannen som skall träda in och avhjälpa kvinnan men där mannen helt dråpligt och nonchalant är den late.

kan tänka mig en tjej som byter däck på en bil medans mannen står bredvid och läser en tidning... ja låt fantasin flöda...
 

lumor_

Aktiv medlem
haha jaja jag ska ut nu och ta lite bilder min familj får stå modell. :D
Rolig uppgift, hoppas att det blir bra. Kommenterar gärna bilderna om du visar upp dem här på FS.
Sorry om jag verkade sur eller så, jag tycker att forum är till för att man ska hjälpa varandra men att göra skoluppgifter åt andra är knappast att hjälpa dem. Svarar gärna på andra sorters frågor.
Lycka till!
 

ganjaman

Medlem
Lugnt är ganska hårdhudad ;). Denna uppgiften får man dock ta bilder och liknande hur man vill, men självklart är det mycket roligare och visa en av sina egna bilder.
 
ANNONS