Eeros skrev:
Du har rätt i att svartjobb inte är något eftersträvansvärt. Jag själv försöker leva efter principen att göra rätt för mig, oavsett om det gäller jobb, skatter, import, programvaror m.m. För någon kan det låta som att jag därmed är en självgod person, men det är inte så att jag försöker vara bättre än någon annan, jag vill helt enkelt bara kunna sova med gott samvete.
Men jag är fullt medveten om att alla inte tänker lika. Jag kan dock leva med den vetskapen utan att det stör min nattsömn ett dugg och jag fördömer ingen som bryter mot reglerna. Jag tror mer på att informera och upplysa om varför vi betalar skatter och varför vi ska betala även för immateriella saker vi skaffar oss (programvaror/musik). Som fotografer vill ju inte vi heller att exempelvis Aftonbladet ska få använda våra bilder illegalt, använder de bilderna ska de betala för sig.
Men nu hamnade vi lite väl off topic, låt oss gå tillbaka till diskussionen om eventuella skillnader på objektiv som inhandlas utomlands. Garantin kan ju differera som någon redan nämnt, men mig veterligen ska själva objektivet alltid vara det samma.