Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

skiva till kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

njp

Ny medlem
Har köpt en Canon 5D, och missade att man ska ha en skiva med några program till kameran. Säljaren hade nog oxå glömt det för när jag tog upp det sen så fanns det ingen skiva. Är det någon som kan tipsa om var man kan få tag på en sådan.

Finns inte de grejerna att ladda hem från Canons hemsida?

Eller var det så att man måste bevisa sin licens med att sätta i skivan?

Den du köpte kameran av, kanske?

Det fanns ingen skiva att få tag på genom försäljaren. Jag tabbade mig och tänkte inte på det då och sen var säljaren (en fotoaffär i umeå) inte så intresserad. Har även blivit lovad ett linsskydd till ett objektiv (Canon 16-35) som jag köpt där men det finns inte heller att få tag på ( efter ett antal resor dit samt två försök till linsskydd så har dom inte lyckats att fixa fram rätt som passar).

Det är inte så att du råkar känna någon annan som använder en Canonkamera som du kan låna av, skivan behöver inte vara för någon specifik modell utan alla går i princip lika bra (du bör ändå ladda ned uppdateringarna).

Det fanns ingen skiva att få tag på genom försäljaren. Jag tabbade mig och tänkte inte på det då och sen var säljaren (en fotoaffär i umeå) inte så intresserad.
Om det handlar om programvara som behövs för kamerans funktion (t ex rawkonverterare) och som ska ingå i köpet är de skyldiga att fixa fram skivan. Det finns det lag på.

ANNONS
Götaplatsens Foto