Annons

Skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

B-son

Ny medlem
Jag behöver lite hjälp, synpunkter på bra bläckstråleskrivare som är värt att satsa på.

Har för avsikt att köpa nytt.

Den bör vara snål på bläck, (den jag har nu fullkommligt dricker bläckpatroner). Den skall naturligtvis skriva bilder bra, och klara A4.

Är det 2:patroners eller 4 patroners man börjar disskutionen med?

Tacksam för lite hjälp.

Canon har bästa ekonomi. Epson är snäppet bättre i kvalitet vid fotoutskrifter. Men alla är svindyra i bläck. Tveksam hållbarhet. Papper betyder också. Digitalkameran ersätter inte vanligt analogt 10x15 foto så enkelt bara.

StefanA skrev:
Tveksam hållbarhet. Papper betyder också. Digitalkameran ersätter inte vanligt analogt 10x15 foto så enkelt bara.

i jämförande tester får bläckstråleutskrifter med Epsons pigmentbläck ungefär dubbelt så bra hållbarhet som Fujis färgpapper, som har ungefär dubbelt så bra hållbarhet som Kodaks papper. Om då utskrifter har tveksam hållbarhet, vad har då Kodaks färgpapper?

Stefan

Oftast är det så att skrivare som är extremt billiga i inköp är dyra i drift och tvärtom, Själv säljer jag Canon`s sortiment av kameror,skrivare mm men mitt råd är att vilket märke du än väljer Canon, Epson, HP tex. Runt 1.500-3500 kr hittar du många skrivare som är jätteduktiga på att skriva foto mm. och som inte är dyra i drift. Välj flerpatronsystem!

Lycka till / Kenneth

Vem bryr sig! Jag tar dia endast. Dessa bleks och när man har råd blir det antagligen en projektor med passande kamera. Jag väntar på bättre teknik.

StefanA skrev:
Vem bryr sig! Jag tar dia endast. Dessa bleks och när man har råd blir det antagligen en projektor med passande kamera. Jag väntar på bättre teknik.

Varför kommer du då med påståenden om saker som du inte bryr dig om.

Stefan

Därför att jag inte bryr mig om mina påståenden. Annars skiter jag i allt har aldrig haft en TV eller mobil, jag svävar. Sant faktiskt men säger man sånt så är man knäpp. Är ganska sympatisk annars enligt mina få kompisar. Sen ser jag så jävla bra ut att de tror man är bög när man saknar fruntimmer. Kul skriva i fyllan he he. Men sant!

ANNONS
Götaplatsens Foto