wiggin
Aktiv medlem
Ska äntligen slå slag i saken och skaffa mig en blixt. Jag hade även tänkt skaffa mig en sladd till blixten för att inte behöva ha den monterad i blixtskon. Men jag vet inte riktigt vad för typ av sladdar det finns att tillgå. Har kollat lite på cyberphoto och det verkar finnas en variant där man sätter en adapter i blixtskon som sedan har en sladd med en till blixtsko i andra ändan.
Men eftersom min 10D har ett separat blixtsynkuttag(om jag inte missuppfattat det helt
) så vore det trevligt att slippa stora klumpiga blixtskor(i ändarna). Eller tappar man automatiken då?
Blixten jag har planerat att köpa är en Sigma EF-500 DG Super. Jag letar alltså efter en sladd att ha mellan kameran och blixten, utan att tappa funktionalitet. Vilken typ ska man välja?
Sedan såg jag också att Canon tar ganska bra betalt för sladdarna, finns det någon 3:e parts tillverkare som säljer sladdar i liknande kvalité?
Men eftersom min 10D har ett separat blixtsynkuttag(om jag inte missuppfattat det helt
Blixten jag har planerat att köpa är en Sigma EF-500 DG Super. Jag letar alltså efter en sladd att ha mellan kameran och blixten, utan att tappa funktionalitet. Vilken typ ska man välja?
Sedan såg jag också att Canon tar ganska bra betalt för sladdarna, finns det någon 3:e parts tillverkare som säljer sladdar i liknande kvalité?