Annons

Slingshot 200 AW och stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

MLFoto

Aktiv medlem
Jag har en Slingshot 200 AW och funderar nu på att köpa ett stativ (Manfrotto 190 XPRO B). Ni som har Slingshot 200, hur får ni med er ert stativ? Finns det några remmar man kan köpa så man kan fästa stativet på 200:an?
Andra förslag på lösningar?

Tackar. Och jag som tyckte jag sökt...
Men hur har du fäst stativet? Har du bara stuckit ner ena stativbenet i "öglan" som finns på sidan av "slingshoten"?

Det enklaste och bekvämaste är ofta att bära stativet i handen eller över axeln. 190 är inte särskilt tungt nämligen. Då slipper du ha all vikt i ett och samma snöre så att säga.

Jo, när man väl klivit av cykeln så blir det nog att bära det i handen, men jag tänker närmare på transportsträckorna.

Tack för svaren. Då blir det nog att lägga en beställning på stativet efter helgen.

...befogad fråga, jag kör ofta enbent men stativet "kanar" bara ner. Nån som har en fiffig lösning?

har ett Manfrotto 055 PRO B och det hänger jag i väskans öggla med en karbinhake till fästet som det är tänkt att man ska använda förtygning i vid blåsigt väder

så länge jag har stativet på vänster sida av västan så fungerar det riktigt bra och blir välbalancerat (dock skulle jag inte gå ut på tur med det så utan då fick det bli till att bära i näven) men en runda på stan går fint

har även en 3delad monopod från Mafrotto som jag hänger på samma sätt om jag tar med det istället

eftersom 190 är mindre o lättare borde det fungera bättre till och med och när man svänger runt väskan så hänger stativet rakt ner så det stör inte och dessutom så kan man ta av sig allt o dra ut benen så hänger väskan där i kroken där den ska hänga för att stabilisera - sen är det bara att kasta fram kameran o hänga på den så har man alla objektiv o tillbehör där

dock finns det säkert väskor som är bra mycket bättre till att bära stativ (ex. stora manfrottos för fågelfotograder som har ordentliga stativanordningar på väskan) men det fungerar med en 200 AW med i alla fall (inte klockrent, men ok)

bifogar bild:

Bilagor

• _mg_9068.jpg
    _mg_9068.jpg
    68.8 KB · Visningar: 272
itmila skrev:
Jo, när man väl klivit av cykeln så blir det nog att bära det i handen, men jag tänker närmare på transportsträckorna.
Du borde kunna fästa det på cykeln istället. Tung axelväska är lagom kul när man cyklar tycker jag. Det borde gå bra att snöra fast det på bakgaffeln på nåt sätt:)

Nja, jag ska nog göra ett försök att ha stativet på ryggen ändå. På cykelramen sitter redan ett stor hänglås med hållare. Sätter jag dit mera så får man cykla så bredbent :)

jag sætter øglan på mitt enbensstativ i den lilla smala remmen som man sætter i den stora om ni førstår vad jag menar. den rem som ær på høgersidan.
dær hænger den o dinglar fritt till jag vill anvænda det. trasslar inte in sig i benen heller som man skulle kunna tro. man kan "høja" upp det ganska bra utan att det kanar ner med.

Lasse, kan du inte dra åt skruvarna på ditt enbens?

ANNONS
Götaplatsens Foto