Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Slingshot 200 AW och stativ
- Trådstartare MLFoto
- Start datum
Curt L
Aktiv medlem
Kolla i denna gamla tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=72260
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=72260
avslutad140924
Avslutat medlemskap
har ett Manfrotto 055 PRO B och det hänger jag i väskans öggla med en karbinhake till fästet som det är tänkt att man ska använda förtygning i vid blåsigt väder
så länge jag har stativet på vänster sida av västan så fungerar det riktigt bra och blir välbalancerat (dock skulle jag inte gå ut på tur med det så utan då fick det bli till att bära i näven) men en runda på stan går fint
har även en 3delad monopod från Mafrotto som jag hänger på samma sätt om jag tar med det istället
eftersom 190 är mindre o lättare borde det fungera bättre till och med och när man svänger runt väskan så hänger stativet rakt ner så det stör inte och dessutom så kan man ta av sig allt o dra ut benen så hänger väskan där i kroken där den ska hänga för att stabilisera - sen är det bara att kasta fram kameran o hänga på den så har man alla objektiv o tillbehör där
dock finns det säkert väskor som är bra mycket bättre till att bära stativ (ex. stora manfrottos för fågelfotograder som har ordentliga stativanordningar på väskan) men det fungerar med en 200 AW med i alla fall (inte klockrent, men ok)
bifogar bild:
så länge jag har stativet på vänster sida av västan så fungerar det riktigt bra och blir välbalancerat (dock skulle jag inte gå ut på tur med det så utan då fick det bli till att bära i näven) men en runda på stan går fint
har även en 3delad monopod från Mafrotto som jag hänger på samma sätt om jag tar med det istället
eftersom 190 är mindre o lättare borde det fungera bättre till och med och när man svänger runt väskan så hänger stativet rakt ner så det stör inte och dessutom så kan man ta av sig allt o dra ut benen så hänger väskan där i kroken där den ska hänga för att stabilisera - sen är det bara att kasta fram kameran o hänga på den så har man alla objektiv o tillbehör där
dock finns det säkert väskor som är bra mycket bättre till att bära stativ (ex. stora manfrottos för fågelfotograder som har ordentliga stativanordningar på väskan) men det fungerar med en 200 AW med i alla fall (inte klockrent, men ok)
bifogar bild:
Bilagor
Makten
Aktiv medlem
Du borde kunna fästa det på cykeln istället. Tung axelväska är lagom kul när man cyklar tycker jag. Det borde gå bra att snöra fast det på bakgaffeln på nåt sättitmila skrev:
Jo, när man väl klivit av cykeln så blir det nog att bära det i handen, men jag tänker närmare på transportsträckorna.
avslutad140924
Avslutat medlemskap
eller kanske hänga det vågrätt under "pojkpinnen" (ni vet en sån där som tjejcyklat inte har 
Chewbacca
Aktiv medlem
jag sætter øglan på mitt enbensstativ i den lilla smala remmen som man sætter i den stora om ni førstår vad jag menar. den rem som ær på høgersidan.
dær hænger den o dinglar fritt till jag vill anvænda det. trasslar inte in sig i benen heller som man skulle kunna tro. man kan "høja" upp det ganska bra utan att det kanar ner med.
Lasse, kan du inte dra åt skruvarna på ditt enbens?
dær hænger den o dinglar fritt till jag vill anvænda det. trasslar inte in sig i benen heller som man skulle kunna tro. man kan "høja" upp det ganska bra utan att det kanar ner med.
Lasse, kan du inte dra åt skruvarna på ditt enbens?