Annons

Smal kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Sveder

Aktiv medlem
Var kan man köpa en SMAL kamerarem (liknande den som följde med F1N om någon kommer ihåg)? Den som följde med min 20D är bred och jag liknar mest en flamencogitarist när kameran hänger runt halsen.

Det är väl bara att gå in till en bra fotohandlare och be dem slå upp vilka remmar som Canon har. Kanske går det att köpa den till F1New fortfarande.

Jag köpte en smalare till min Nikon hos Scandinavian Photo.

man behöver inte gå så långt tillbaka, till min eos 600 var den smal oxå.. fast det e iofs ganska långt tillbaka :eek:)

Knasigt...

Så fort man köper en kamera ur Canons dyrare segment blir remmen old-style smalare, remmen på min 1Ds är smal, och identisk den som sitter på min gamla trotjänare 1D från 1991!

1D från -91? Du menar nog 1n...

Jag har aldrig haft en rem på en slr/dslr... men jag tillhör nog mindertalet.

Fotar man mycket på stan så förstår jag remmens funktion eller om man har mer än ett hus i action. Själv så fotar jag stan med mätsökarkamera och där är remmen ofta en bra sak, men oftast har jag ofta kameran i handen.

Jag menar att om du konfroneterar människor och hälsar med kameran i handen så är budskapen redan givet, med kameran svingande bakom ryggen är det en omväg och man måste liksom hämta fram kameran. Kameran skall enligt mig inte hämtas utan bara vara där den hör hemma..ständigt.

"Voigtländer DeLuxe Camera Strap"

Voigtländer gör en trevlig mjuk följsam textilrem som förutom till "classic cameras" passar bra till moderna kameror.
Gråbrunsvart stark "textile webbing" och skönt läderförstärkt mot nacken. Försedd med fjäderringar och läderskydd mot kameran.
Den är 3/4' (cirka 20 mm - kanske inte så smalt....) bred och 900 mm lång, vilket är lite kortare än de flesta andra remmar. Fast längd, om man vill korta den får man slå en knut på den.
Kostar USD 35 hos CameraQuest (längst ner på sidan), finns nog ingen svensk representant?

Re: "Voigtländer DeLuxe Camera Strap"

Så här ser den ut.

Bilagor

• 2005_10_07_d100-0010.jpg
    2005_10_07_d100-0010.jpg
    41.3 KB · Visningar: 577
ANNONS
Götaplatsens Foto