Annons

Snabb och bra negativ 120 scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Björn_

Aktiv medlem
Jag har ställt en liknande fråga i en annan tråd (hittade inte denna) så jag hoppas att ingen blir arg på mig nu :)

Jag vill ha en skanner men vill inte lägga pengar på den (precis som jag vill ha ett objektiv som går från 5 till 1000 mm med 2,0 i ljusstyrka genom hela omfånget ;-)

Jag tänker så här;
Skaffa en "billig" snabb(kanske inte går att kombinera) scanner som jag kan skanna in mina 6x6 och 135:eek:r (typ canoscan8800F eller V600) för att sedan skicka in eventuellt bra meterial på proffsscan.
När jag läser om er som har lagt ner betydligt mer pengar än så och ändå inte är nöjda så känns det ju dumt på ngt vis...
Jag har inte råd med en imacon eller liknande och det känns ju extremt tokigt eftersom det är negativ från en gammal 50-talskamera samt en holga för 200 spänn...

eller?

//Björn
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Epsons Photo-skannrar är räcker gott och väl för de flesta och det mesta, särskilt om man fotograferar med mellan- eller storformat.

Glöm inte att bilderna ofta måste skärpas upp mycket och att resultatet kan bli bättre med ett bra skannerprogram som SilverFast.
 

Björn_

Aktiv medlem
Ok, tack för svaret. Det blir nog en "billig" skanner oavsett, så jag får väl se själv :)
 
ANNONS