Annons

Snabbast Autofokus?

Produkter
(logga in för att koppla)
70-300 är känd för sin snabbhet, skulle tro att den slår de andra i AF hastighet. Dock kan det vara bra med något ljusstarkt för att få kortare tider, så det beror på. Kanske kan Nikons nya 70-200/4 vara något?

Av de tre du räknar upp skulle jag välja Sigma. Du får bestämma själv om du vill ha fast bländare på 2.8, för Nikon 70-300 är bra men ändå lite annorlunda. Enligt de tester jag har läst slår Sigmas AF Tamrons med mycket, men i övrigt är det delade meningar över vilket som är bäst.

Nikonobjektivet har snabbast autofokus. De andra har mer glas att flytta vilket gör dem långsammare, men de har å andra sidan fördelen med större bländare.

Fick ett svar från Cyberphoto där de sa att Sigman har snabbast autofokus. Hmm...

Jag har aldrig sett dem sida vid sida men båda objektiven är ganska snabba. Sedan kan det kanske variera beroende på vilket kamerahus man använder och hur ljusförhållandena är. Jag hade nog funderat mer över vilka andra egenskaper jag behövde. Är det så att sporten du tänker fotografera försiggår utomhus hade jag valt 70-300 annars Sigman. Du vill inte ha ljustyrka 5.6 till inomhussport och för naturfoto vill du ha så lång brännvidd som möjligt.

ANNONS