Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

matti

Aktiv medlem
Frugan behövde hjälp med en bild till hennes stickningsforum...miniatyrstickning arbetsnamn 'Hustomten glömde sina vantar' :)

Sony a6000 med Konica Hexar AR 55/3,5 macro. 1/90, f/3,5, ISO 400. Jpeg direkt ur kamera via WiFi till mobilen.

 

js1

Aktiv medlem
Det nya inslaget i Sverige, EU-migranter. Bilden togs strax före jul utanför Mobilia i Malmö. Tyvärr kunde vi inte kommunicera mer än att hon hette Maria. Hon fick ett hyggligt "arvode" för att hon ställde upp på bild. Sony A77II med Sony 16-50/2,8
 

Bilagor

  • 168.7 KB Visningar: 79

Bellis

Aktiv medlem
Fick hem mitt nya kamerahus igår A77 II, har inga egna objektiv än, lånar av min syster som hade "över", så jag hinner spara ihop pengar och/eller hålla utkik på tradera och ebay efter fynd.
Provade den lite igår kväll, kopplade upp till wi-fit och appen. Sedan smög jag ut i köket där min tonårsdotter satt, lade kameran på bordet, gömde mig i hallen och sa: titta, min nya kamera! och tog kort med appen när hon tittade upp. Inget fancy kort, jag vet, men ovanligt att lyckas fånga tonåringarna mina med så oförställda miner (tonårssonen går inte fota alls).
 

Bilagor

freddan_6

Aktiv medlem
Fick hem mitt nya kamerahus igår A77 II, har inga egna objektiv än, lånar av min syster som hade "över", så jag hinner spara ihop pengar och/eller hålla utkik på tradera och ebay efter fynd.
Provade den lite igår kväll, kopplade upp till wi-fit och appen. Sedan smög jag ut i köket där min tonårsdotter satt, lade kameran på bordet, gömde mig i hallen och sa: titta, min nya kamera! och tog kort med appen när hon tittade upp. Inget fancy kort, jag vet, men ovanligt att lyckas fånga tonåringarna mina med så oförställda miner (tonårssonen går inte fota alls).
När du köper objektiv, så kolla dyxum.com ifall de är har fått bra betyg. Betgen är ibland lite orättvisa, och avspeglar lite lyckan av att ha köpt nytt objektiv. T.ex. kitobjektivet 18-55/3.5-5.6 SAM har fått dåligt betyg men är (ganska) skarpt även fullt öppet. Just nu finns det 3-4 bra objektiv på tradera, Tamron, Minolta och Sigma.
 

Bellis

Aktiv medlem
När du köper objektiv, så kolla dyxum.com ifall de är har fått bra betyg. Betgen är ibland lite orättvisa, och avspeglar lite lyckan av att ha köpt nytt objektiv. T.ex. kitobjektivet 18-55/3.5-5.6 SAM har fått dåligt betyg men är (ganska) skarpt även fullt öppet. Just nu finns det 3-4 bra objektiv på tradera, Tamron, Minolta och Sigma.
Ah tack! 😃 tar gärna emot tips på objektiv som ligger ute, kanske på pm, vill inte fylla fototråd med Ot
 

Znutt

Aktiv medlem
Några blider från gårdagens "road trip" i West Virginiadå jag hade en dag över
SONY Nex-7 med cz 24/1.8. JPG ur kameran bara croppade i Office2010 ?
Charlston Capitol WV,USA
Goldtown (inget guld där)
Lämnad på bryggan..... Råkade nog töra något djur i dess lunch......
Herz bil uthyrning i WV.......
 

Bilagor

torbeno

Aktiv medlem
Nästan klar med andra frukost (grovrivet äpple) och satt nöjd och stilla en kort stund. Sony A7, minolta 50 1,7. (Överförd via wi-fi till telefonen, riktigt smidigt när det fåtal foton som skall överföras)
 

Bilagor

ANNONS